کد خبر: 154440 - تاریخ: یکشنبه، 19 نوامبر 2017 - 14:34

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان مطرح کرد :

اختصاص 40 درصد از اعتبارات اشتغال‌زایی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان یکی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد را نداشتن شغل مناسب عنوان کرد و افزود: سال گذشته 40 درصد از اعتبارات کمیته امداد برای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا کرد که 60 درصد آن‌ها ساکن مناطق روستایی بودند.

به گزارش خوبان؛ علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به رویکرد کمیته امداد برای توانمندسازی خانوارهای نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر، گفت: شناسایی استعدادها و توانمندی‌های مددجویان و هدایت آن‌ها به سمت ایجاد اشتغال مولد، نیازمند تلاش و همت عمومی است و همهٔ اقشار اجتماعی به‌ویژه خیران و نیکوکاران در این تلاش سهم دارند.

وی به اجرای طرح پالایش خانوارهای تحت حمایت اشاره کرد و افزود: طرح پالایش خانوارهای تحت حمایت از اواخر سال 94 آغاز شد و اجرای این طرح موجب شد تا خانوارهای تحت حمایت از 115 هزار و 500 خانوار به 106 هزار خانوار کاهش پیدا کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون 81 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد از خدمات معیشتی و درمانی بهره‌مند هستند، گفت: هزار نفر از این سالمندان زمین‌گیر هستند و با کمک امداد در منازل خودشان و یا فرزندانشان نگهداری می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه تا پایان سال 94 تعداد زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان 62 هزار خانوار بود، ادامه داد: اجرای طرح توانمندسازی خانوارها از طریق ایجاد اشتغال موجب شد تا این تعداد به 58 هزار 500 خانوار در شش‌ماهه نخست سال جاری کاهش پیدا کند.

وی یکی از مشکلات اساسی زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد را نداشتن شغل مناسب عنوان کرد و افزود: سال گذشته 40 درصد از اعتبارات کمیته امداد برای اشتغال‌زایی زنان سرپرست خانوار اختصاص پیدا کرد که 60 درصد آن‌ها ساکن مناطق روستایی بودند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان به افتتاح صندوق امداد ولایت باهدف ترویج سنت قرض‌الحسنه و کمک به هم نوعان نیازمند اشاره کرد و گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری 21 میلیارد تومان از طریق صندوق امداد ولایت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند پرداخت‌شده است.

محمدی مشکلات مسکن، اشتغال، درمان، تحصیل، ازدواج و معیشت خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را از مشکلات اصلی آن‌ها عنوان کرد و افزود: افتتاح صندوق امداد ولایت کمیته امداد فرصت و فضای مناسبی را برای سپرده‌گذاری خیران و نیکوکاران فراهم کرده است تا در مسیر توانمندسازی نیازمندان بتوانند یاری‌رسان این نهاد باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 4200 نفر از نوعروسان تحت حمایت گیلان هریک مبلغ چهار میلیون تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه دریافت کردند، گفت: شرکت نوعروسان در کلاس‌های آموزشی قبل از ازدواج باهدف کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از شروط اصلی برای دریافت کمک‌هزینه خرید جهیزیه است.

محمدی بابیان اینکه هم‌اکنون ده هزار یتیم و فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند، تصریح کرد: حامیان از 4500 یتیم حمایت می‌کنند و هفت هزار فرزند محسنین فاقد حامی نیازمند کمک و مساعدت بیش از گذشته نیکوکاران هستند.

 مدیرکل کمیته امداد گیلان در پایان گفت: هریک از مشاورین امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند به‌عنوان امداد یار در کنار کمیته امداد باشند و با توجه به ظرفیت و تخصص خود به یاری نیازمندان و فقرا بشتابند.

انتهای پیام/8213265


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads