کد خبر: 154341 - تاریخ: شنبه، 18 نوامبر 2017 - 08:55

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در خمام:

حدود هفت میلیون نفر از مردم ایران به‌صورت مستقیم با امر اعتیاد و مشکلات ناشی از آن درگیر هستند

شاهکویی با بیان اینکه در سطح کشور بر اساس آمار رسمی بالغ‌بر دومیلیون و 808 هزار معتاد وجود دارد که 64 درصد آن را متأهلین تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مذکور حدود هفت میلیون نفر از مردم ایران به‌صورت مستقیم با امر اعتیاد و مشکلات ناشی از آن درگیر هستند. 

به گزارش خوبان، محمدحسین شاهکویی در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری اولیه از اعتیاد در سالن حق شناس خمام اظهار کرد: مواد مخدر در دنیای کنونی به عنوان چهارمین بحران جامعه جهانی و بشر را تحت تأثیر قرار داده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه حدود 39 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و از ابتدای انقلاب بیانیه انقلاب اسلامی مبارزه با فساد، قاچاق و مواد مخدر بوده است، تصریح کرد: تاکنون بیش از سه هزار و 700 شهید به‌صورت مستقیم در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اذعان به اینکه از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در دستور کار دولت قرار گرفت، گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به ریاست شخص رئیس‌جمهور مسئولیت نظارت، کنترل و برنامه‌ریزی بر امور مرتبط با مواد مخدر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر یعنی همه آحاد جامعه با مضرات مواد مخدر آشنا شوند، افزود: عمده مشکلی که در جامعه وجود دارد عدم آشنایی خانواده‌ها با مضرات مواد مخدر به‌ویژه مواد مخدر صنعتی بوده و باید سطح هوشیاری خانواده‌ها را در جامعه نسبت به این موضوع افزایش داد.

شاهکویی با بیان اینکه در سطح کشور بر اساس آمار رسمی بالغ‌بر دومیلیون و 808 هزار معتاد وجود دارد که 64 درصد آن را متأهلین تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مذکور حدود هفت میلیون نفر از مردم ایران به‌صورت مستقیم با امر اعتیاد و مشکلات ناشی از آن درگیر هستند.

شاهکویی با اشاره به اینکه مواد مخدر یک آسیب جدی بوده و هیچ‌یک از اقشار جامعه از آسیب‌های آن در امان نیستند، گفت: آموزش‌وپرورش در کتب درسی برای دانش‌آموزان آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد را قرار داده و سازمان بهزیستی بالغ‌بر پنج‌هزار طرح سی بی را در محلات کشور اجرا می‌کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با تأکید براینکه دشمن از فروپاشی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران کاملاً ناامید شده و جهت پیشبرد اهداف شوم خود بر روی بینان خانواده‌ها و نظام اجتماعی دست گذاشته‌ است، افزود: محور جامعه سالم و توسعه‌یافته، داشتن انسانی سالم است.

شاهکویی با تأکید براینکه پیشگیری از درمان آسان‌تر و راحت‌تر بوده و یک‌سوم درمان هزینه دارد، تصریح کرد: اگر پیشگیری به‌درستی انجام شود افراد کمتری به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی می‌روند و در نتیجه بنیان خانواده‌ها از خطر مواد مخدر و مشکلات ناشی از آن در امان می‌مانند.

 

 

انتهای پیام/133


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads