کد خبر: 154283 - تاریخ: جمعه، 17 نوامبر 2017 - 15:02

امام جمعه موقت رشت:

مشکل آدینه از مسیر قانونی و در کمترین زمان حل شود/ روش اداره موقوفات باید برای مردم شفاف‌سازی شود

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در مورد وقف باید شفاف‌سازی شود گفت: باید به روشی عمل شود که مردم به اوقاف اعتماد کنند تا مردم بتوانند با خیال راحت وقف کنند.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام و‌المسلیمن اسماعیل‌پور رضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار داشت: شعار اصلی نماز جمعه دعوت به تقوا است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در تمامی کارها باید خدا را در نظر گرفت، بیان داشت: با مردن کار انسان‌ها آغاز می‌شود که قبل از آن باید راه را به‌خوبی سپری کرد.

پور رضا با بیان اینکه تقوا یک امر احساسی و تخیلی نیست، ابراز داشت: تقوا برای تمامی افراد لازم است اما برای مومنان بسیار مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه شعارهای ما در نماز دعوت به تقوا و دعوت مردم به تقوای الهی است، عنوان داشت: مومنان با درجات بالای عرفانی نیاز بیشتری به تقوای الهی دارند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مردم از صدر اسلام  تلاش کردند که از پیامبر اسلام (ص) روش زندگی را یاد بگیرند اعلام کرد: سیره‌نویسی با روش زندگی پیامبر اسلام (ص) آغاز شد.

پور رضا با اشاره به اینکه خداوند بزرگ‌ترین فرشته خود را در کنار پیامبر (ص) قرار داد اظهار داشت: سبک زندگی پیامبر اکرم (ص) از کودکی بدون هیچگونه اشتباهی بود تا راه و رسم درست زندگی در وی نهادینه شود.

وی با بیان اینکه سبک زندگی فرد را از لحاظ فردی می‌توان بررسی کرد گفت: عبادت، زهد و پارسایی جزء سبک زندگی فردی پیامبر(ص) است و سبک زندگی فردی الگوی خوبی برای تمامی مسلمانان است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی برداشت فردی از معارف دینی است، بیان داشت: زهد و پارسایی باید در جامعه درست تبیین شود تا در آن انحراف رخ ندهد.

پوررضا با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) راهنمای تمامی انسان‌هاست، گفت: دین دار واقعی وفادار به پیامبر اکرم (ص) است و در راه اسلام قدم برمی‌دارد تا بتواند به سرمنزل مقصود برسد.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه در هنگام خطبه‌های نماز جمعه نباید صحبت کرد اظهار داشت: این کار از لحاظ اسلام مکروه است و باید از انجام چنین کاری در هنگام خطبه‌های نماز جمعه خودداری کرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه هفته قبل یک زمین لرزه در کرمان 436 نفر جان باختند و تعداد زیادی مجروح شدند گفت: دولت و مردم در حال کمک کردن به زلزله زدگان هستند.

پوررضا با اشاره به اینکه در زلزله رودبار و منجیل به مردم استان گیلان بسیار کمک شد افزود: نقایص زیادی در رسانه در مورد استحکام بناهای زلزله اخیر مطرح شد که این مسایل باید در وقت مناسب بررسی شود.

وی با بیان اینکه هفته وقف را در پیش داریم اظهار داشت: وقف یک سنت انسانی است که در تاریخ اسلام پیشینه دیرینه دارد و یکی از کارهای بزرگ در اسلام شمرده می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه  در مورد وقف باید شفاف‌سازی شود عنوان داشت: باید به روشی عمل شود که مردم به اوقاف اعتماد کنند تا مردم بتوانند با خیال راحت وقف کنند.

پور رضا با بیان اینکه بهترین افراد باید در اداره اوقاف کار کنند گفت: افراد شاغل در اداره اوقاف باید موقوفات را همانند فرزندانشان بدانند و از آن‌ها به‌خوبی محافظت کرده و در راه خیر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه از چهل سال گذشته اتفاقات بسیار مهمی در خاورمیانه روی داده است بیان داشت: کشورهای زورگو به بهانه‌های مختلف در این منطقه به چپاول ثروت کشورها می‌پردازند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه نخست وزیر لبنان در خارج از کشورش استعفا داده است خاطرنشان کرد: این مسایل نشان می‌دهد که کشورهای مزدور با یکدیگر دچار درگیری شده‌اند.

پوررضا با اشاره به اینکه با از بین رفتن غده سرطانی همانند داعش تمامی نگاه‌ها به یمن معطوف شده است اظهار داشت: مردم در یمن با مشکلات مختلفی مثل بیماری وبا درگیر هستند.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده را نخواهد دید افزود: کشورهای استعمارگر به‌دنبال تامین امنیت این رژیم هستند و یکی از روش‌های آن‌ها ایجاد جنگ‌های مذهبی است.

پوررضا با تاکید بر اینکه هیچ‌گاه آیت‌الله قربانی به من نگفته ‌که حرف خاصی را در خطبه‌های نماز جمعه بیان کنم ابراز داشت: یک روحانی نباید وابسته به جایی شود تا بتواند به‌راحتی سخن بگوید.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در مورد خطبه‌های نماز جمعه منصوب حاکم اسلامی است عنوان داشت: مقید بودن به سخنان رهبر انقلاب اسلامی یک افتخار است.

پوررضا با بیان اینکه در راه انجام پروژه مجتمع آدینه هر یک روز غنیمت است اظهار داشت: مردم در این مجتمع پول گذاشته‌اند و باید از مسیر عقلانی این کار بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم دچار ضرر شده‌اند و پیمانکار در حال انجام کار خود است اعلام کرد: نماینده ولی فقیه و هیچ‌کدام از بستگان او در این مجتمع صاحب منفعت نیستند و این مجتمع برای یک هدف خیر انجام شده است.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads