کد خبر: 154145 - تاریخ: چهارشنبه، 15 نوامبر 2017 - 14:21

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان

ترویج فرهنگ دوچرخه سواري راهكاري اساسي در كاهش آلاینده‌های زیست‌ محیطی است

ترویج فرهنگ دوچرخه سواري راهكاري اساسي در كاهش آلاینده‌های زیست‌ محیطی است.

به گزارش خوبان، سرهنگ محمدرضا محمدی در اولین نشست مشترک پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان و هیات دوچرخه‌سواری استان گیلان با بیان اینکه هیات دوچرخه‌سواری فرماندهی انتظامی استان گیلان از ابتدای سال 96 آغاز شده است، گفت:‌ با حمايت‌هاي ارزشمند و مساعدت و همكاري هیات دوچرخه‌سواری گیلان، در همین زمان کوتاه چند مقام ارزشمند به دست آمده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه ورزش، موجب نشاط، شادابی و سلامتی جامعه می‌شود، تصریح کرد:‌ ترویج فرهنگ دوچرخه سواری، راهكاري اساسي در کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و حجم ترافيك شهري دارد.

وی با تاکید بر اینکه تردد با دوچرخه، از سنگینی بار ترافیک خواهد کاست، خاطرنشان کرد: در همین راستا تردد با دوچرخه از منزل به محل کار در دستور کار مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی استان قرار دارد.

 


رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بيان اينكه وزارت ورزش و جوانان می‌تواند سهم چشمگیری در فرهنگ سازی دوچرخه‌سواري داشته باشد اظهار اميدواري كرد: همه دستگاه ها باید در کنار هم تلاش کنند تا روزي برسد كه نیمی از وسایل نقلیه خیابان‌های استان، دوچرخه باشد.
سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه تعدادی از رانندگان حق و حقوق دوچرخه سواران را رعایت نمی‌کنند و به فاصله های طولی و عرضی با آنها توجهی نشان نمی‌دهند، تصریح کرد: در شهر رشت مسیرهای ویژه‌ای برای دوچرخه سواری وجود دارد که در مورد بعضی از آن‌ها باید با صرف هزینه‌هایی جزئی، به شهروندان اطلاع رساني شود.
این مقام انتظامی با بیان اینکه دوچرخه سوارها نيز باید قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی را اجرا کنند، خاطرنشان کرد:‌ عبور از چراغ قرمز و وارد شدن به مسیرهای خودرویی، از سوی دوچرخه سوارها پذیرفتنی نیست.
وی با اشاره به اینکه پلیس دوچرخه سوار می‌تواند کمک بزرگی برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری باشد، اظهارداشت:‌ روش های مناسب اجراي طرح پلیس دوچرخه سوار در دست بررسی است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با تاکید بر اینکه ورزش‎ نشاط سلامتی و حذف خودروهای تک سرنشین با استفاده از دوچرخه در دستور کار پلیس قرار دارد‏ بیان داشت:‌ شعار “ایمن برانیم تا سالم بمانیم” با هدف تاکید بر نقش عوامل انسانی در پيشگيري از بروز تصادفات انتخاب شده است.
در ادامه این نشست، رئیس هیات دوچرخه سواری استان گیلان با بیان اینکه تلاش پلیس راهنمایی و رانندگی برای ترویج دوچرخه سواری در جامعه قابل تقدیر است، اظهار داشت:‌ در چند ماه گذشته به منظور ترويج فرهنگ دوچرخه‌سواري، قدم های خوبی با تعامل پلیس راهنمایی و رانندگی و هیات دوچرخه سواری استان برداشته شده است.
دلیل حیرتی با اشاره به اینکه همه شهرهای استان گیلان باید از زیرساخت‌های لازم برای دوچرخه سواری برخوردار شوند، تصریح کرد: ایجاد، توسعه و بهره برداری از فضای دوچرخه سواری در شهرستان‌ها، علاوه بر حفظ سلامت جامعه و ايجاد پويايي و نشاط شهروندان، موجب بهبود فرهنگ ترافیکی استان نيز خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت ورزشی و به ویژه دوچرخه سواری حق قانونی هر شهروند است، خاطرنشان کرد:‌ هیچکس در هیچ جایگاهی حق ندارد که این حق را از شهروندان سلب کند.
رئیس هیئت دوچرخه سواری شهرستان رشت با بیان اینکه زنگ هشدار آلودگی هوا در شهرستان رشت به صدا درآمده است، اظهار داشت:‌ دوچرخه سواری در کنار حفظ محیط زیست، نشاط و شادابی اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
دلیل حیرتی با اشاره به اینکه دوچرخه سواری در همه شهرهای توسعه یافته دنیا از رونق خاصی برخوردار است، بیان داشت:‌ در ورودی بسیاری از پارک های شهرستان رشت تابلوی ورود دوچرخه ممنوع نصب شده است كه مي‌بايست براي دوچرخه سواري در پارك‌ها نيز تمهيدات لازم انديشيده شود.
وی با تاکید بر اینکه امنیت جانی دوچرخه سوارها در خیابان ها باید با نگاه کارشناسانه تأمين شود، خاطرنشان کرد:‌ باید نگاه ویژه‌ای درباره دوچرخه سواری در استان لحاظ شود.
دلیل حیرتی حمایت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان از دوچرخه سواری را دلگرم کننده دانست و اضافه کرد:‌ همه مسئولان شهری گیلان می‌توانند با استفاده از دوچرخه، الگوی مناسبی برای شهروندان و همكاران خود باشند.

 

انتهای پیام/369


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads