کد خبر: 154143 - تاریخ: چهارشنبه، 15 نوامبر 2017 - 13:45

استاندار گیلان:

دانش‌آموزان ازلحاظ آموزشی تقویت شوند/ مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان برای جامعه بسیار ضروری است

استاندار گیلان بابیان اینکه باید دانش‌آموزان ازلحاظ آموزشی تقویت شوند مطرح کرد: این بخش نباید تنها به سال پیش از کنکور اختصاص یابد.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش با تسلیت به مناسبت فاجعه زلزله در کرمانشاه اظهار کرد: بحث تقویت بنیه علمی باید تدریجی شروع شود، باید چندین محور قابل انجام تر شناسایی و نهادینه شود.

وی با اشاره بر اینکه قبولی کنکور برای دانش‌آموزان امر بسیار مهمی است گفت: تنها بخش کمی این موضوع اهمیت ندارد، یکی از دردهای ما بحث آموزش عالی است، متأسفانه آن‌هایی که وارد دانشگاه می‌شوند بدون مهارت فارغ‌التحصیل می‌شوند.

استاندار گیلان با اشاره بر اینکه متقاضی کارمندی در تمام نقاط کشور وجود دارد افزود: این درد مهارت‌آموزی است، امروزه کسی پس از تحصیلات عالی به دنبال شغل کشاورزی نمی‌رود.

سالاری بابیان اینکه باید دانش‌آموزان ازلحاظ آموزشی تقویت شوند مطرح کرد: این بخش نباید تنها به سال پیش از کنکور اختصاص یابد، اگر ما دانش‌آموزان را درست تقویت کنیم وضعیت سواد و آموزش بهتر خواهد شد و دانش‌آموز در کنکور نیز آماده‌تر خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش و استانداری باید خانه‌های علوم را در شهرستان‌ها تعبیه کنند خاطرنشان کرد: این مکان‌ها دانش‌آموزان را قوی می‌کنند و در دانش‌آموزان انگیزه بیشتری ایجاد می‌کند.

استاندار گیلان بابیان اینکه این مراکز نباید دولتی شوند افزود: ما می‌توانیم از دولت نیز کمک بگیریم اما مسئولین نباید دخالت کننده باشند.

سالاری تشویقات محیطی را درروند تقویت دانش‌آموزان تأثیرگذار خواند و گفت: فرهنگ‌سازی در این حوزه می‌تواند موجب انگیزه هرچه بیشتر دانش‌آموزان باشد، باید با انجام مسابقات دانش‌آموزی روحیه رقابت و تلاش را در دانش‌آموزان بیشتر کرد.

وی با اشاره به تقدیر از مدیران و معلمان موفق استانی بیان کرد: تشویق‌های اداری در برخی مواقع بی‌اثر شده است، باید از این افراد موفق، تشویق مردمی‌تری صورت بگیرد تا انگیزه بیشتری برای خدمت داشته باشند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه هر آموزشی به دوره‌ای خاصی از سنین تحصیلی مربوط است تصریح کرد: اگر ده برابر بیشتر از حوزه سوادآموزی روی بخش ترک تحصیل کارکنیم موفق‌تر خواهیم بود.

سالاری خطاب به شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها علاوه بر وصول مطالبات آموزش‌وپرورش باید در حوزه تحصیلی کمک بیشتری کنند و پرداخت‌های خود را در این بخش کامل کنند.

وی در خصوص اردوی راهیان نور دانش‌آموزی گفت: این کار بسیار ارزشمند است و باید به‌موقع انجام بگیرد، ما در قبال حفظ جان و سلامتی دانش‌آموزان مسئولیم و باید ایمنی این سفرها را نظر بگیریم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads