کد خبر: 154137 - تاریخ: چهارشنبه، 15 نوامبر 2017 - 08:31

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

۶۶ میلیارد اعتبار برای بازسازی مدارس نیاز است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای بازسازی مدارس تخریب شده در جریان زلزله اخیر کرمانشاه ۶۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش خوبان، محمد تقی نظرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم خصوص تخریب مدارس در استان کرمانشاه، اظهار کرد: طبق ارزیابی که تا روز دوشنبه انجام دادیم برای بازسازی مدارس تخریبی 666 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برخی از مدارس نیازمند مقاوم‌سازی هستند که به 10 میلیارد تومان اعتبار و برای حصارکشی مدارس نیز 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است؛ بسیاری از حصارکشی‌های مدارس براساس اصول فنی انجام نشده است و به راحتی با یک زلزله دچار تخریب می‌شوند.

وی افزود: برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان در مدارس زلزله زده دو تصمیم اتخاذ خواهد شد نخست آنکه برخی مدارس تک شیفته را دو شیفته خواهیم کرد و دانش‌آموزانی که مدارسشان در جریان زلزله آسیب دیده است را آنجا ساماندهی خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اقدام دوم برای ساماندهی دانش آموزان در مناطق زلزله زده استفاده از کانکس است.

نظرپور بیان کرد: عمده مدارس تخریبی در جریان زلزله اخیر مربوط به استان کرمانشاه است که 30 مدرسه شهری و 14 مدرسه روستایی تخریب شده‌اند و در مجموع شامل 300 کلاس درس است. البته از نظر ما وضعیت بحرانی نیست به دلیل آنکه 696 فضای آموزشی در این مناطق وجود دارد که حدود 6 درصد آنها تخریب شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان سرپل ذهاب 189 فضای آموزشی به عنوان مدرسه داریم که 9.52 درصد تخریب شده‌اند؛ 12 تیم را به مناطق زلزله زده اعزام کرده‌ایم که هنوز برخی مناطق را بررسی نکرده‌اند البته مدارس مناطقی که در کانون زلزله قرار داشتند بررسی شده‌اند.

به گزارش تسنیم، سید محمد بطحایی نیز از جان باختن 21 دانش‌آموز و دو فرهنگی در زلزله کرمانشاه خبر داده بود همچنین پیش از این نیز، سلیمان محبی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه  عنوان کرده بود: در شهرستان سرپل ذهاب در بخش شهری و روستایی در مجموع حدود 50 درصد مدارس قابل استفاده نیستند و ممکن است از 30 تا 100 درصد تخریب شده باشند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads