کد خبر: 154072 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 نوامبر 2017 - 08:49

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی:

چای یک محصول ملی است/مسئولان باید مشکلات چایی کاران را به‌صورت تسهیلات حل کنند

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه چای یک بحث ملی است گفت: رسانه‌ها باید با چای مانند محصول ملی برخورد کنند زیرا بیش از 500 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به چای بستگی دارد.

به گزارش خوبان، اسدالله عباسی امروز در نشست خبری بابیان اینکه مشکل چای کشور مشکل ساختاری است اظهار کرد: مشکل چای کشور را باید به‌صورت یک بحث تحلیلی صحبت کرد زیرابه داد کارخانه‌داران نمی‌رسند و همه آن‌ها مشکل‌دارند.

وی افزود: کارخانه‌داران در فصل بهار چای را نخریده‌اند و دولت هم همیشه توپ را در زمین کارخانه‌دار می‌اندازد درصورتی‌که دولت وظیفه دارد در خرید برگ تضمینی چای به کارخانه‌داران کمک کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: 64 درصد مطالبات چای‌کاران پرداخت‌شده باشد اما تولید چای کاهش پیداکرده است و سهم کارخانه‌ها باید پرداخت شود و مسئولان وظیفه‌دارند که پرداخت کنند.

وی بابیان اینکه باید توافقی بین کارخانه‌داران و سازمان چای انجام گیرد گفت: باید مشکلات چای‌کاران را به‌صورت تسهیلات حل کنند، چرا باید ادارات و سازمان‌های دولتی چای خارجی مصرف کنند؟

عباسی بابیان اینکه چای یک بحث ملی است گفت: رسانه‌ها باید با چای مانند محصول ملی برخورد کنند زیرا بیش از 500 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم به چای بستگی دارد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان املش تک‌محصول است و مردم این شهرستان تیرماه محصول چایی خود را تحویل داده‌اند والان باید منتظر مطالبات خود باشند آیا این انصاف است؟ و من چندین بار به مسئولان تذکر داد.

عباسی با تأکید بر اینکه وضع پرداختی مطالبات چایی در گیلان قابل‌تحمل نیست بیان کرد: اگر این مشکلات حل نشود حتماً با مشورت مجمع نمایندگان گیلان از وزیر سؤال و حق مردم گیلان را مطالبه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان وظیفه‌دارند به مشکلات مردم رسیدگی کنند افزود: باید آسیب‌شناسی شود و ساختار را باید تغییر دهیم زیرا ضعف‌های در سیستم وجود دارد که باید برطرف شود و نمایندگان نماینده مردم و مطالبه گر هستند.

نماینده مردم رودسر و املش در خانه ملت با تأکید بر اینکه سازمان چای باید پاسخگو باشد گفت: مسئولان نباید پشت میز بنشینند تا مردم بیایند در اداره با دادوفریاد حق‌وحقوق خود را بگیرند این وظیفه مسئولان است که مشکلات مردم را حل کنند.

وی افزود: عده‌ای از مسئولان کشوری خیال می‌کنند که چون سازمان چای کشور در لاهیجان است متعلق به استان گیلان بوده و به آن‌ها مربوط نیست درحالی‌که این‌طور نیست و باید به‌طور ویژه به این مسئله نگاه کنند.

انتهای پیام /


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads