کد خبر: 153857 - تاریخ: شنبه، 11 نوامبر 2017 - 15:05

رئیس سازمان برنامه و بودجه در رشت:

راه آهن قزوین – رشت را یکی از سخت ترین پروژه های ریلی کشور است/ ایران روزانه 2 میلیون بشکه نفت صادر می کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه راه آهن قزوین – رشت را یکی از سخت ترین پروژه های ریلی کشور عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ها بر این است که این طرح مهم، تا پایان سال 96 به اتمام برسد.

به گزارش خوبان، محمدباقر نوبخت روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی گیلان که در رشت برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های اخیر، در دوران پرموجی بوده ایم و با همه تلاش هایی که صورت گرفت؛ باید گفت در سال 92 از نظر منابع در موقعیتی بودیم که باید آن را تغییر می دادیم و تقلیل 2 و نیم میلیون بشکه نفت به یک میلیون و در نهایت به 300 هزار بشکه، هدف شوم دشمنان بود که اجازه ندادیم چنین اتفاقی بیافتد.

وی ادامه داد: با تغییر روند صورت گرفته، می توانیم اعلام کنیم که ایران امروز به طور متوسط می تواند 2 میلیون و 638 هزار بشکه نفت در روز صادر کند اما به جهت کاهش قیمت نفت در هر بشکه، رقم درآمدی ما از نفت به نیمی از عددی رسید که در سال 92 داشتیم.

وی افزود: در سال 92 منابعی که بالغ بر 251 میلیارد دلار بود، سال گذشته به 157 میلیارد دلار کاهش یافت و از 41 درصد، به 26 درصد رسید.

دکتر نوبخت با بیان اینکه باید وابستگی به نفت را قطع کنیم، گفت: مالیات ها هم تا حدودی ظرفیت افزایش دارد و سهم مالیات ها را از 33 درصد، به 36 درصد رسانده ایم و کوشیدیم کاهش منابع مالی را از سمت مالیات تا حدودی جبران کنیم.

وی گفت: از تمامی مدیران در سطوح مختلف انتظار داریم که با کارایی بیشتری، از همین منابع محدود استفاده کنند.

به گفته نوبخت، برای اینکه کارها متوقف نشود، در کنار منابع نفت و مالیات، استفاده از اوراق مالی را با تصویب مجلس شورای اسلامی به عنوان راهکار دیگری برگزیدیم و طی سال گدشته، حدود 40 هزار میلیارد تومان از بدهی به پیمانکاران، با این اوراق تسویه شد.

وی در توضیح پروژه های عمرانی گفت: 66 هزار پروزه نیمه کاره و کلنگ زده شده، روی میز دولت مانده که همه آنها ، مربوط به دوره زمانی دولت گذشته است.

وی ادامه داد: پول و منابع اعتباری محدود را اولویت بندی کرده و برای پروژه هایی اختصاص دادیم که با سرعت، می توانستند افتتاح شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ظرفیت های پروژه ریلی گیلان خاطرنشان کرد: برخی از خطوط ریلی، صرفاً دو منطقه را به هم وصل می کنند ولی هیچ کدام کریدور شمال – جنوب نمی شود و در اجلاس سه جانبه تهران با حضور رئیسان جمهوری ایران، روسیه و آذربایجان در اوایل آبان ماه جاری، تاکید شد که زودتر، این مسیر آماده شود.

وی راه آهن قزوین – رشت را یکی از سخت ترین پروژه های ریلی کشور عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ها بر این است که این طرح مهم، تا پایان سال 96 به اتمام برسد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads