کد خبر: 153837 - تاریخ: شنبه، 11 نوامبر 2017 - 09:03

رئیس ستاد اربعین گیلان در کربلا در گفتگو با خوبان خبر؛

بعد از اربعین ساخت حسینیه گیلانیان در کربلا کلید می خورد

خبرنگار : معصومه سلطانی 

وی اشاره به اینکه اکثر استان های کشور در کشور عراق و کربلا دارای حسینه است گفت: بعد از اربعین حسینی ساخت حسینیه گیلانیان در کربلا احداث خواهد شد.

مجید ذاتی رئیس ستاد اربعین گیلان در گفتگو با خبرنگار خوبان خبر در کربلا معلی در کربلا  اظهار کرد: ستاد اربعین گیلان امکانات و رفاه زوار را در کربلا معلی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه کربلا گنجابش بیش یک میلیون جمعیت را ندارد گفت:در همایش ملی پیاده روی اربعین حسینی سالانه بیش از 20 تا 25 میلیون زوار شرکت می کنند. ذاتی اذعان کرد:با وجود امکانات محدود این کشور زائرین مورد استقبال همه ساکنین شهرهای این دیار نورانی قرار می گیرند.

رئیس ستاد اربعین گیلان با تاکید بر اینکه موکب های ایرانی مستقر درکربلا و کشور عراق در حال افزایش است افزود: هر ساله خدمات همایش ملی اربعین حسینی به زائرین در این کشور رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: موکب های فرهنگی ، استقرار روحانی با مسلط به دو زبان عربی و انگلیسی و همچنین پخت نان ، ارائه خدمات اینترنتی و فضاهای مجازی وخدمات بهداشتی و درماتی و همچنین خیاطی وکفاشی از دیگر خدمات به زواراربعین در کربلا توسط موکب های گیلانی به صورت رایگان است.

ذاتی خاطر نشان کرد: در موکب نور زهرا گیلان با تیم 80 نفره خدمات لازم را به زوار ارائه خواهند داد،خاطر نشان کرد: روزانه 10 هزار نان توسط نانوایی مستقر در موکب تور زهرا ارایه می شود.

وی اشاره به اینکه اکثر استان های کشور در کشور عراق و کربلا دارای حسینه است گفت: بعد از اربعین حسینی ساخت حسینیه گیلانیان در کربلا احداث خواهد شد.

همچنین محسن جعفری رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان امروز در نشست خبری با خبرنگاران در کربلا اظهارکرد:سازمان بسیج رسانه جذب، آموزش و سازماندهی خبرنگاران را عهده دار است.

وی با بیان اینکه در کشوربرای نخستین بار بسیج رسانه سپاه قدس گیلان سفر اعزام خبرنگاران را عهده دار شده است گفت : رسانه ها با نگارششان تاثیر گذاری به سزایی در بخش های مختلف در جامعه دارند.

جعفری اذعان کرد: امروزه دشمنان با ایجاد تفرقه درصدد هستند اتحاد مسلمین را خدشه دار کنند هیچگاه با وجود اقتدار ووحدت مسلمین موفق نخواهند شد.

جعفری افزود :در این سفر معنوی عکاس از دریچه دوربینش و خبرنگاران با قلمش و مستند ساز با فکرش با تصویر کشیدن این همایش جهانی اتحاد مسلمین را به جهانیان انعکاس خواهد داد.

رئیس بسیح رسانه گیلان تصریح کرد:خبرنگاران گیلان در این سفر معنوی در حد توان امکاناتشان همایش عظیم اربعین حسینی را انعکاس دادند.

وی ادامه داد: تا کنون 800 تا 900 خبر و تصویر اربعین توسط خبرنگاران اعزامی منتشر میشود.

جعفری اذعان کرد:رسانه های بیگانه درصدد نا امن جلوه دادن کشور عراق هستندکه با انعکاس خبرخبرنگاران امنیت و پایدار ی این کشور به جهانیان اعلام خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان تصریح کرد:.ایستادگی، انسجام و اتحاد مسلمین پیام اصلی همایش اربعین حسینی به جهاتیان است.

انتهای خبر/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads