کد خبر: 153802 - تاریخ: جمعه، 10 نوامبر 2017 - 13:43

امام‌جمعه موقت رشت:

وضعیت سراوان باعث خجالت است/ تمام جنگل‌ها گیلان در حال نابودی است

خطیب جمعه رشت از وضعیت نامطلوب سراوان گلایه کرد و گفت: مسئولین باید آستین‌ها را بالا بزنند و دست به اقدام بزنند، تمام جنگل‌ها در حال نابودی است، مردم تا کی باید این وضع را تحمل کنند.

به گزارش خوبان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسف صدیق عربانی در نماز عبادی سیاسی این هفته در مصلا بزرگ رشت با اشاره به راهکارهایی برای رهایی از اضطراب و نگرانی زندگانی امروز اظهار کرد: پیامبر خدا برای آرامش افراد به آن‌ها می‌فرمود یاد خدا را در دل‌زنده نگه‌دارند که این اذکار باغ‌هایی از بهشت است.

وی خطاب به زائرین گفت: ائمه مقام الوهیت ندارند، بلکه زمام همه امور در دست خداوند متعال است، وقتی به زیارت ائمه معصومین و کربلای معلی می‌رویم باید از خدا بخواهیم که به‌حق حسین (ع) شفای بیماری و حوائج ما را بدهد‌.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به عوامل اضطراب بشر امروز تصریح کرد: اینکه انسان نداند برای چه چیز خلق‌شده و به کجا خواهد رفت، همواره در اضطراب و ناامنی به سر می‌برد و به خاطر علاقه به این دنیای ناپایدار همیشه مضطرب خواهد بود چراکه تمایلی به ترک دنیا ندارد.

عربانی افزود: اگر انسان سِرّ آفرینش را نداند با خدا قهر و غضب می‌کند و حکمت مرگ و دنیای پس‌ازآن را نمی‌داند اما اگر عبد واقعی باشد در مقابل اراده خدا تسلیم می‌شود و به دنیای فانی دل نمی‌بندد.

خطیب جمعه رشت با تأکید بر اینکه نام خدا آرامش‌بخش دل‌هاست بیان کرد: خداوند وعده داده است که هرکس به او پناه برد پناهگاهی امن برای او خواهد شد اما برخی به خدا هم کلک می‌زنند و تنها در زمان گرفتاری به یاد خدا و معصومین افتاده و تمنای دعا می‌کنند.

وی در تفسیر آیه ۶۵ سوره عنکبوت گفت: این آیه به توبه دیرهنگام انسان اشاره می‌کند که در زمان گرفتاری دست به دامان خدا می‌شود و آن هنگام که بی‌نیاز شد باز به خدا مشرک می‌شود، اما اگر انسان طالب رفع گرفتاری است باید همان‌گونه که امام صادق (ع) می‌فرمایند، در ایام خوشی به یاد خدا باشد.

عربانی با اذعان بر اینکه ائمه جمعه نیاز به دعای مردم دارند تا در خط بمانند بیان کرد: مردم باید از خدا بخواهند تا از عالمانشان خطایی سر نزند و در خط بمانند.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به عظمت و شکوه پیاده اربعین حسینی اظهار کرد: صدای پای امام زمان به گوش می‌رسد، این راهپیمایی عظیم زمینه ظهور حضرت ولیعصر (عج) را فراهم خواهد کرد.

خطیب جمعه رشت از وضعیت نامطلوب سراوان گلایه کرد و گفت: مسئولین باید آستین‌ها را بالا بزنند و دست به اقدام بزنند، تمام جنگل‌ها در حال نابودی است، مردم تا کی باید این وضع را تحمل کنند.

عربانی خطاب به استاندار و نمایندگان مجلس اظهار کرد: نصب زباله‌سوز باید سریع‌تر انجام شود، باعث خجالت است که این وضع نامطلوب استان را در شبکه تلویزیون سراسری کشور نشان دهند و هیچ اقدامی نیز صورت نگیرد‌.

امام‌جمعه موقت رشت با اشاره به هفته وقف و بیان روایتی از معصومین گفت: شش چیز پس از مرگ به انسان سود می‌رساند که آن‌ها ولد صالح، قرآن، چاهی که مردم از آن آب بنوشند، درختی که مردم از سایه و میوه آن بهره‌برداری کنند، صدقه جاریه که مردم از آن بهره‌ور شوند و سنت حسنه‌ای است که مردم آن را دنبال کنند.

وی بابیان اینکه ادعای عربستان سعودی مضحک و خنده‌دار است گفت: ایران بیشه شیران و مهد دلیران است، آل سعود که در مسئله یمن مانده است نمی‌تواند با دم شیر بازی کند، ملت و ارتش ایران پشت ولایت ایستاده و گوش‌به‌فرمان جهاد ایشان هستند‌ تا آل سعود را نابود کنند.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/126

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads