کد خبر: 15376 - تاریخ: چهارشنبه، 26 دسامبر 2012 - 10:08

در همایش جبهه پایداری؛

علامه مصباح یزدی: قانونا می توان به هر کسی رای داد اما شرعا باید به اصلح رای دهید + تصاویر

خوبان خبر: شما قانونا می‌توانید به هر کسی رای بدهید اما مکلف هستید به اصلح رای بدهید چرا که تکلیف الهی دارید و موظفید تا جایی که می‌توانید از کسانی که آگاه‌ترند و بصیرت دارند، برای انتخاب اصلح بپرسید. / تعارف، همشهری‌گری و رفاقت حجت نیستند.

علامه مصباح یزدی در همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: شما قانونا می‌توانید به هر کسی رای بدهید اما مکلف هستید به اصلح رای بدهید چرا که تکلیف الهی دارید و موظفید تا جایی که می‌توانید از کسانی که آگاه‌ترند و بصیرت دارند، برای انتخاب اصلح بپرسید.

به گزارش خوبان به نقل از بی باک، از محل برگزاری همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی، حضار از حدود یک ساعت قبل از شروع برنامه مقابل درب های سالن شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس، حضور به هم رسانده بودند.

 

این همایش با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد و از نکات قابل توجه در این همایش علاوه بر حضور علامه مصباح یزدی، حضور حدادعادل بود.

 کوچک زاده و رسایی نیز با حضور خود در این همایش بزرگ به شایعه پراکنان پاسخی درخور دادند.

مجری این همایش نیز شخصیتی وزین چون سردار حمیدزاده، معاون سابق وزیر دفاع بود.

عده ای که تمایل به شرکت در همایش داشته اند به دلیل عدم ظرفیت سالن، پشت درب های سالن ماندند.

حضور طلاب در این همایش بسیار چشمگیر بود.

محور این همایش تبیین ریشه های گفتمانی حماسه ی تاریخی نهم دی است.

جدول برنامه های همایش به شرح زیر است:

* آغاز برنامه – 14:30 – با قرائت آیات نورانی قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی

* سخنرانی آیت الله رجبی – 15

* سخنرانی دکتر باقری لنکرانی (سخنگوی جبهه ی پایداری انقلاب اسلامی) – 15:15

* سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقاتهرانی (دبیر جبهه) – 15:45

* سخنرانی حضرت آیت الله مصباح یزدی – 16

* نماز جماعت مغرب و عشا

علامه مصباح یزدی: قانونا می توان به هر کسی رای داد اما شرعا باید به اصلح رای دهید

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: شما قانونا می‌توانید به هر کسی رای بدهید اما مکلف هستید به اصلح رای بدهید چرا که تکلیف الهی دارید و موظفید تا جایی که می‌توانید از کسانی که آگاه‌ترند و بصیرت دارند، برای انتخاب اصلح بپرسید.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، علامه  محمدتقی مصباح رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور در همایش بزرگ جبهه پایداری که عصر امروز دوشنبه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با بیان اینکه بنده خدا را به خاطر توفیق حضور در مراسم گرامیداشت 9 دی که از ایام‌الله بزرگ است شکر می‌کنم، اظهار داشت: روز 9 دی را باید تولد جدید انقلاب به حساب آورد.

علامه مصباح با بیان اینکه تقدیر از کسانی که حماسه 9 دی را آفریدند یک وظیفه عقلی و شرعی است، خاطرنشان کرد: مهمتر از این مسئله استفاده از فرصت پیش آمده و درس گرفتن برای آینده است و ما باید بر این اساس وظایف آینده خود را بشناسیم.

رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه اهمیت 9 دی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است، افزود: ارزش و اهمیت اصل انقلاب در سال 57 به اسلامی بودن آن است وگرنه انقلاب در عالم زیاد اتفاق افتاده و افراد با انگیزه‌های مختلفی انقلاب کرده‌اند اما آنچه که انقلاب ما را متمایز می‌کند اسلامی بودن آن است.

وی انقلاب اسلامی را نمادی از اصل اسلام دانست و تصریح کرد: در 14 قرن قبل یک انقلابی انجام گرفت که تمام نهادهای جامعه را تحت تأثیر قرار داد و ابتدا نیز به صورت یک حرکت فرهنگی شروع شد که تا زمانی که پیامبر (ص) مبعوث شدند مردم را به پرستش خداوند و ترک بت‌ها دعوت کردند.

عضو شورای فقهی جبهه پایداری با اشاره به سختی‌هایی که پیامبر(ص) در زادگاه خودشان و در شعب ابی‌طالب متقبل شدند، یادآور شد: پس از مهاجرت به مدینه و پس از اینکه نتوانستند در زادگاه خود تحول اساسی ایجاد کنند، شرایطی فراهم شد که ابعاد انقلاب از بعد فرهنگی فراتر رفت و حوزه اقتصاد، سیاست و نظامی‌گری را در بر گرفت و در دهه آخر عمر آن حضرت به چندین جنگ گذشت.

وی با بیان اینکه پس از این مراحل بالاخره حکومت اسلامی و الهی به رهبری پیامبر(ص) تأسیس شد، افزود: با تشکیل این حکومت همه قوانین در زمینه‌های مختلف همچون معاملات، بحث دادن مالیات، زکات و خمس و اقتصاد در تمام ابعاد کامل شد.

 

علامه مصباح با اشاره به گرویدن اقوام مختلف عرب به اسلام و تقویت پایه‌های این حکومت دینی تصریح کرد: منظور بنده از این مقدمه این بود که بگویم انقلابی که به دست پیامبر در حجاز شکل گرفت و به کشورهای همسایه نیز سرایت کرد از ابتدا با یک کار فرهنگی آغاز شد.

رهبر معنوی جبهه پایداری با بیان اینکه در همان آغاز اسلام نیز ایمان همه مردم به باورهای اسلامی یکسان نبود خاطرنشان کرد: آنها در پذیرفتن عقاید اسلامی و عمل به این قوانین تفاوت داشتند در حالی که عامل پیشرفت را باید در اصل اسلام و پذیرفتن مردم و تبعیت از این باورها دانست و هرجا که نقص و کمبود و انحرافی وجود دارد به دلیل تخلف از احکام اسلام بوده است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه ایمان سطحی بسیار آسیب‌پذیر است، یادآور شد: اگر ایمان واقعی در دل‌ها نفوذ کند آثار آن قرار گرفتن نور در دلها و بخشیده شدن خطاهای گذشته است و رحمت خداوند نیز مضاعف می‌شود و در سایه نور الهی می‌توان فهمید که چه کار باید کرد و شاید بتوان این مسئله را به بصیرتی که مقام معظم رهبری می‌گویند تطبیق داد.

علامه مصباح با بیان اینکه برخی از مسلمانان احکام ساده‌تر را عملی می‌کردند اما وقتی که به احکام سختی همچون جانفشانی‌ها می‌رسیدند می‌لنگیدند افزود: در این میان برخی مسلمانان به همه احکام عمل می‌کردند اما همین افراد نیز وقتی که پای ریاست به میان می‌آمد سست می‌شدند و می‌گفتند پیامبر (ص) همه چیز را برای خودش می‌خواهد لذا این نشان می‌دهد که همه افراد در اطاعت از پیامبر یکسان نیستند در حالی که باید تا حد جان حمایت کرد.

عضو شورای فقهی جبهه پایداری با تأکید بر اینکه در ارزیابی عملکرد مسلمانان در این 23 سال زمان پیامبر یکی از نقطه‌های آسیب‌پذیر ضعف ایمان بود، خاطرنشان کرد: برخی احکامی که برخلاف آداب قومی آنها بود زیر بار نمی‌رفتند و عده‌ای نیز به خاطر مصالح خود ایمان آورده بودند.

وی ادامه داد: مسلمانان در ابتدای اسلام با مشرکان و کفران مواجه بودند که این امر شکل‌گیری جامعه اسلامی را تهدید می‌کرد و خطر دیگر بحث منافقین بود که به اسلام تظاهر داشتند و دسته سوم نیز ضعف ‌الایمان داشتند.

آیت‌الله مصباح با اشاره به اینکه مهمترین ضعفی که ضعف‌‌الایمان داشتند مسئله حکومت بود یادآور شد: مهمترین خطر جدی که آینده اسلام را پس از رحلت پیامبر تهدید می‌کرد این بود که چه کسی باید اختیاردار مردم باشد و در واقع کسانی که فقط به دنبال نماز و روزه بودند به لوازم اعتقادات توجهی نداشتند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه این مشکل جدی ضررهای زیادی به جامعه اسلامی وارد کرد، افزود: آسیب‌هایی که بعد از رحلت پیامبر به جامعه اسلامی وارد شد ناشی از همین نقطه بود در حالی که اگر مردم به آنچه پیامبر به خاطر آن از مردم عهد گرفته بود عمل می‌کردند و ویژگی‌های امیر‌المومنین و ائمه اطهار(ع) را می‌دانستند وضع بهتر از این می‌شد که در آن زمان بود.

وی با بیان اینکه بازخوانی تاریخ صدر اسلام درسی برای امروز ما است و امروز هم مهمترین ضعفی که در جامعه اسلامی وجود دارد و می‌تواند موجب فتنه عظیمی شود کاستی در بینش اسلامی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین خطر ما در حوزه فکر و اندیشه سکولاریزم است که می‌گوید که دنیا با مردم و خدا و دین و پیغمبر مربوط به دین است که این امر پیشرفت و شرف مسلمانان را به خطر می‌اندازد کما اینکه انداخته است.

علامه مصباح، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند جامعه مسلمانان به جایی برسد که بگوید ما اصل روزه، نماز و عبادات را قبول داریم اما کاری به مسائل حکومت نداریم و این یعنی ما خودمان برای مردم تصمیم می‌گیریم که به چه راهی بروند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش کشورهای اسلامی برای احیای شعائر اسلامی یادآور شد: رؤسای این کشورها تحت تأثیر توطئه‌های استکبار جهانی قرار گرفته‌اند و منحرف شده‌اند و کسی که امید می‌رفت حامی بزرگ اسلام باشد مهره استکباری شد.

وی با بیان اینکه استکبار این مسائل را ده‌ها بار تجربه کرده که با سیاست‌مدارانی که با دین سر و کار نداشته باشند به راحتی می‌توان معامله کرد، متذکر شد: اولین کسی که کمپ دیوید اسرائیل را به رسمیت شناخت انور سادات بود که تحت تأثیر آمریکا قرار گرفت و میراثش هم به مبارک رسید.

علامه مصباح ادامه داد: مردم مصر بعد از 30 سال حرکتی کرده‌اند که امیدواریم خدا عاقبت آنها را به خیر کند.

عضو شورای فقهی جبهه پایداری با اشاره به عدم سازش‌پذیرش حضرت امام یادآور شد: دشمن هر کاری که انجام داد نتوانست با امام معامله کند و آنها با هیچ وساطتی موفق به این کار و بده بستان نشدند.

علامه مصباح تصریح کرد: امام فرمود که اختلاف ما اختلاف گرگ و میش است و خدا را شاکریم که خدا بر ما منت گذاشت که شخصی که موضع استوار امام را داشت روی کار آمد که امروز به خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان تمام فرمول‌هایی که بتوانند با آن ایران را به زانو درآورند به کارگرفته‌اند، گفت: آنها از جنگ 8 ساله تا تحریم‌های اقتصادی را امتحان کردند حتی اختلافات داخلی نیز نتوانست آنها را به اهداف خود برساند.

علامه مصباح با تأکید بر اینکه آنها فقط یک امید داشتند و آن هم امیدواری به پس از حیات امام بود، خاطرنشان کرد: دشمن از یک طرف تئوری ولایت فقیه را زیر سؤال می‌برد و در آن تشکیک می‌کرد و از سوی دیگر در شخص رهبری ایجاد تردید می‌کرد و می‌گفت که باید کس دیگری رهبر باشد و حتی می‌گفتند که رهبری نباید مادام‌ العمری بوده و باید موقتی شود.

رئیس مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه بزرگترین خطری که آینده کشور را تهدید می‌کند سکولاریزه شدن با نماد مبارزه با ولایت فقیه است یادآور شد: دشمن این بحث را به تئوری دیکتاتوری آخوندی نسبت می‌دهد و از این طریق فکر جوانان را که هنوز عمق نگرفته و شناختی از حکومت اسلامی ندارد تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: هزار سایت و رسانه علیه ولایت فقیه لجن‌پراکنی می‌کنند، افزود: آنها درصدد هستند تئوری ولایت فقیه و شخصی مقام معظم رهبری را زیر سؤال ببرند و در واقع این مهمترین خطری است که آینده انقلاب را تهدید می‌کند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:  امروز حرکت‌هایی که در کشورهای اسلامی به اسم بیداری اسلامی صورت می‌گیرد درس‌هایی است که مردم از گذشته می‌گیرند.

علامه مصباح با اشاره به رأی قاطع مردم مصر به قانون اساسی که مبتنی بر اسلام است خاطرنشان کرد: این حرکت امروز آنها به دلیل اشتباه گذشتگان است که باید در این زمینه ارزشیابی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روش‌های رایج در عرصه سیاست در دنیا گفت: امروز در دنیا رقابت بر سر این است که پول خرج کنند، تبلیغات کنند و با یکدیگر بجنگند، همه دنیا این است اما مگر راه درست این مسیر است.

وی با اشاره به حوادث صدر اسلام اظهار داشت: شخص پیامبر اکرم برای ابراز دعوت ‌امنیت نداشتند اما بعد در ظرف مدت کوتاهی، بزرگترین امپراطوری‌های جهان تسلیم این مکتب شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر همین اساس به یاری خداوند و همچنین یاری مومنین اشاره کرد و گفت: خداوند در جنگ بدر برای عده محدودی به نص قرآن کریم، هزاران فرشته نازل کرد که مسلمانان را در جنگ بدر پیروز کردند.

وی با بیان اینکه قبل از هر چیز باید نظر به خداوند داشت، افزود: خداوند صراحتا می‌فرمایند اگر تمام اموال روی زمین را خرج می‌کردید که بین اقوام مختلف مسلمانان دوستی برقرار کنید این کار را نمی‌توانستید انجام بدهید، افزود: تنها خداوند است که می‌تواند دل‌ها را به هم مهربان کند. دل‌هایی که لیاقت داشته باشند.

علامه مصباح یزدی با بیان اینکه ضعف سیاستمداران، فریبکاری است و چیزی می‌گویند که مردم خوششان بیاید، اظهار داشت: آنها نمی‌توانند به شعارهایشان عمل کنند و سیاسی بازی بی فریبکاری نمی‌شود؛ اگر ما این شیوه را دنبال کنیم مثل آنها می‌شویم و خدا ما را به خودمان واگذار می‌کند. از این رو باید با مومنین صاف باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به مسئله انتخابات آینده اشاره کرد و اظهار داشت: مسئله انتخابات را ساده نگیرید. یکی از اشتباهات برخی افراد این است که رای دادن را حق مردم می‌دانند و می‌گویند به هر کس می‌خواهیم رای بدهیم و غفلت می‌کنند که در بینش اسلامی گاهی حق با یک تکلیف همراه است. یعنی هم حق است و هم در کنار آن تکلیف است.

وی ادامه داد: شما قانونا می‌توانید به هر کسی رای بدهید اما مکلف هستید به اصلح رای بدهید چرا که تکلیف الهی دارید و موظفید تا جایی که می‌توانید از کسانی که آگاه‌ترند و بصیرت دارند، برای انتخاب اصلح بپرسید.

علامه مصباح یزدی در پایان خاطرنشان کرد: تعارف، همشهری‌گری و رفاقت حجت نیستند شما موظف هستید تحقیق کنید و این مسئله تکلیف شناسایی و ترویج رای به اصلح بسیار مهم است.

 

آیت الله رجبی: باید با شناسایی و بررسی دقیق فرد اصلح را انتخاب کرد

به گزارش بی باک، آیت الله رجبی قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) در همایش جبهه پایداری بمناسبت 9 دی به اخلاص در کارها برای خداوند اشاره کرد و اظهار داشت: کاری که برای خداوند باشد خداوند خود متوجه آن می‌شود و بنبستی در آن وجود نخواهد داشت.

قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه در دوران اصلاحات تلاش می‌شد تا استحاله فرهنگی ایجاد شود گفت: خدا با تلاش خون پاک شهیدان از این اقدام جلوگیری کرد و اخلاص رهبری توطئه دشمنان را بی‌نتیجه گذاشت.

وی بر همین اساس به تلاش چندین ساله دشمن و توطئه‌های آنها اشاره کرد و گفت: حماسه 9 دی این طراحی‌های دشمن را بی نتیجه گذاشت.

آیت الله رجبی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با یک سخنرانی و استغاثه به حضرت ولی عصر (عج) این نهضت را بیمه کردند گفت: معتقدیم تأسیس جبهه پایداری و حرکت آن اداره این راه است.

قائم مقام موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان خاطرنشان کرد: باید با شناسایی و بررسی دقیق فرد اصلح را انتخاب کرد.

 

 

باقری‌لنکرانی: نباید عرصه سیاست را به احزاب خاص محدود کنیم

کامران باقری لنکرانی در همایش جبهه پایداری که امروز با شعار «عقلانیت، معنویت، عدالت حول محور ولایت» در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به مشترکات لفظی گفت: این اشتراکات گاهی وقت‌ها باعث اشتباه می‌شود، در حالی که قرآن به ما یاد داده، جور دیگری به مسئله اشتراکات نگاه کنیم.

 

وی با اشاره به مسئله اشرافیت در تعبیر قرآنی گفت: اشراف‌های امت من حافظان قرآن هستند.خبرگزاری دانشجو نوشت: سخنگوی جبهه پایداری در ادامه مسئله اشتراک‌های لفظی را در صحنه اجتماعی به دو بخش تقسیم کرد و افزود: اکثر ما اشتراکات لفظی زیادی داریم؛ مانند ولایت‌مداری،‌ انقلاب و جمهوری اسلامی، ولی در عمل به دو بخش تقسیم می‌شویم بخشی که به آن عمل می‌کنند و بخشی که در مورد آن حرف می‌زنند.

باقری لنکرانی با اشاره به اهمیت 9 دی در آستانه سالروز آن، رمز ماندگاری 9 دی را تولد انقلاب اسلامی نامید، خاطرنشان کرد: سال‌ها طول خواهد کشید تا بفهمیم در 9 دی چه رخ داده است.

وی برخی از ویژگی‌های این روز بزرگ را به همین اشتراکات لفظی مربوط دانست و گفت: خیلی‌ها در مورد انقلاب حرف می‌زنند، ولی واقعاً چه کسانی حاضرند در برابر بحران هزینه کنند؛ 9 دی خواصی که حاضر بودند هزینه دهند را نشان داد.

عضو جبهه پایداری با اشاره به پندهای 9 دی افزود: با استفاده از پندهای 9 دی در نهایت می‌توان منتظر ظهور خورشید شد؛ این در حالی است که مردم ما امروز هم به تفکر 9 دی احتیاج دارند.

باقری لنکرانی از مشخصات نگاه 9 دی، به عاشورایی بودن آن اشاره و تصریح کرد: نگاه عاشورایی در دو قامت خود را نشان داد؛ یکی در قامت ولایت و رهبری و دیگری در حضور بی‌ادعای مردم بدون اینکه متعلق به چارچوب خاصی باشند.

وی درباره تبلیغ بیگانگان برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات مجلس قبلی خاطرنشان کرد: با اینکه بسیاری سرمایه‌گذاری کرده بودند تا مشارکت مردم در انتخابات مجلس را کمرنگ جلوه دهند، ولی مردم با همان تفکر 9 دی در این انتخابات شرکت کردند و با دفاع از ولایت، از فتنه‌ها تبری جستند.

سخنگوی جبهه پایداری در خصوص حل مشکلات اقتصادی به کارشناسان توصیه کرد که راه حل بحران اقتصادی، برگشت به توصیه غربی‌ها یا بانک جهانی نیست، بلکه راه‌حل آن اتکا به مردم و مردمی کردن اقتصاد می باشد؛ چرا که ترویج سرمایه‌داری غربی و کپی‌برداری از آن مرهون به شکست است.

باقری لنکرانی در خصوص عرصه سیاست و راه‌ حل مشکلات سیاسی تاکید کرد: عرصه سیاست نیز همانند عرصه اقتصاد باید مردمی باشد، ولی متاسفانه یک عده‌ای می‌خواهند عرصه سیاست را در چارچوب احزاب و افراد خاص محدود کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش جبهه پایداری در مردمی کردن عرصه اقتصاد و سیاست گفت: جبهه پایداری در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری قدم‌های استواری را برداشته و به این راه خود ادامه خواهد داد.

حجت الاسلام آقاتهرانی: ساکتین فتنه از بزرگداشت حماسه 9 دی ناراحت هستند

دکتر آقاتهرانی، دبیر جبهه پایداری در همایش این جبهه به مناسبت 9 دی با بیان اینکه در جریان فتنه عده ای می خواستند با ولایت برخورد کنند، گفت: وقتی در جریان فتنه 9 دی 88 کار به ولایت اباعبدالله رسید همه چیز رو شد، مردم جلوی فتنه ایستادند، در حالیکه سابق بر این اینگونه نبود.

وی در ادامه با اشاره به دوران ائمه اطهار(ع) بیان کرد: در آن زمان وقتی قضیه به موضوع ولایت رسید، امیرالمومنان(ع) تنها شد، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم تنها شدند، اما در زمان ما وقتی مردم احساس کردند عده ای در مقابل ولایت قرار گرفته اند، بر نتابیدند و قیام می‌کردند.

آقاتهرانی در ادامه با تاکید بر پاسداشت روز 9 دی اظهار کرد: باید از این روز یاد کرد اگرچه که بعضی می خواهند این روزها یادآوری نشود و در مقابل این روزها سکوت می‌کنند.

دبیر کل جبهه پایداری با تاکید بر امر ولایت تصریح کرد: ولایت امر زنده ای است که باید به پای آن ایستاد و به دنبال این بود که مقام ولایت از ما چه می خواهند.

وی اضافه کرد: بعضی می گویند این سخت است که بفهمیم مقام ولایت از ما چه می خواهند، اما اگر از تعلقات دنیا آزاد شوید قضاوت کردن سخت نیست.

حداد عادل: ائتلاف 1+2 فهرست بسته‌ای نیست

مشاور عالی مقام معظم رهبری درباره ائتلاف 1+2 گفت: این ائتلاف برای وحدت اصولگرایان است و فهرست بسته‌ای نیست.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه برنامه‌ جبهه پایداری که عصر امروز دوشنبه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد درباره ائتلاف 1+2 برگزار شد، گفت: این ائتلاف برای وحدت اصولگرایان بوده و فهرست بسته‌ای نیست. از این رو همه اصولگرایان می‌توانند در آن ائتلاف حضور داشته باشند.

 

حداد عادل تأکید کرد: بنده هرچه را که به نفع انقلاب باشد می‌پذیرم و برای کاندیداتوری تصمیمی نگرفته‌ام.

 

صادق محصولی در حاشیه برنامه‌ جبهه پایداری با بیان اینکه اعلام مواردی مانند ائتلاف 1+2 را زودهنگام می‌دانیم، افزود: مسئولان ارشد دولت و مدیریت شهری فضا را زودتر از موعد انتخاباتی نکنند، تا خدمت‌رسانی به مردم مختل نشود.

 

مرتضی آقاتهرانی در حاشیه برنامه‌ جبهه پایداری با تاکید بر اینکه از نظر جبهه پایداری هر فردی که مطیع ولایت فقیه باشد و اخلاص و صداقت داشته باشد، ‘اصلح’ است، گفت: ما از ساکتین فتنه و منحرفین، کاندیدا انتخاب نمی‌کنیم.

حاشیه نگاری فارس از این همایش

 

از حضور بازیگر تلویزیون در همایش جبهه پایداری تا سِن‌نشینی اعضای شورای مرکزی

به گزارش بی باک، فارس در حاشیه نگاری از این همایش نوشت: رفته رفته فشردگی جمعیت به جایی رسید که برخی از حضار مجبور شدند همانند همایش‌های انتخاباتی جبهه پایداری در زمان انتخابات مجلس، روی سِن بنشینند،‌طوری که برخی اعضای پایداری نیز از حضار سِن نشین بودند!

همایشتبیین ریشه‌های گفتمانی 9 دی با حضور آیت‌الله مصباح و اعضای جبهه پایداری عصر امروز دوشنبه در تالار شهید چمران دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود که در ادامه می‌آید:

* در این مراسم آیت‌الله مصباح، حداد عادل، حجت‌الاسلام آقاتهرانی،‌لنکرانی،‌محصولی،‌روانبخش، میثم نیلی، حسینیان، سقای بی‌ریا،‌ حجت‌الاسلام رجبی، نوباوه و برخی دیگر از اعضای شورای مرکزی حضور داشتند.

* اکثر خبرنگاران که در راس ساعت 14:30 برای پوشش برنامهبه دانشگاه تربیت مدرس آمده بودند، با سالن مملو از جمعیت مواجه شده و ناچار شدند که در گوشه و کنار سالن اقدام به پوشش همایش پایداری کنند.

* حضور رسایی و کوچک‌زاده نمایندگان مردم تهران که دیگر البته عضو شورای مرکزی این جبهه نیستند، از نکات جالب این همایش بود.

* مجری این برنامه حسن حمیدزاده از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری بود، آیت الله رجبی قائم مقام موسسه امام (ره) نیز اولین سخنران این همایش بود.

* حضور حداد عادل در این همایش از نکاتی بود که در اولین لحظه ورود از چشم تیزبین خبرنگاران و عکاسان پنهان نماند.

*‌ هنوز زمان زیادی از برنامه نگذشته،اکثر عکاسان برای پوشش تصویری ورود آیت‌الله مصباح به دانشگاه تربیت مدرساز سالن همایش خارج شدند، آیت‌الله مصباح نیز با استقبال اعضای ارشد جبهه پایداری و شعار «صل علی محمد عمار رهبر آمد» وارد سالن شدند.

* پیش از سخنرانی آیت‌الله مصباح، کافی از شعرای آیینی اقدام به شعر خوانی در محضر ایشان کرد که با استقبال حضار مواجه شد.

* رفته رفته فشردگی جمعیت به جایی رسید که برخی از حضار مجبور شدند همانند همایش‌های انتخاباتی جبهه پایداری در زمان انتخابات مجلس، روی سِن بنشینند،‌طوری که برخی اعضا همچون روانبخش،‌جلالی و میثم نیلی نیز از حضار سِن نشین بودند!

* پس از پایان مراسم که خبرنگاران به دنبال مصاحبه با اعضای جبهه پایداری بودند،‌حداد به خدمت آیت‌الله مصباح رسیده و ابراز ارادت کرد.

* با توجه نطق اخیر رسایی در نقد عملکرد هاشمی در صحن علنی مجلس، پس از پایان مراسم، یکی از بانوان حاضر در همایش شعارهایی در حمایت از رسایی سر داد.

* حضور بهمن‌ دان از بازیگران سینما و تلویزیون در همایش جبهه پایداری نیز از نکات جالب این همایش بود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads