کد خبر: 153688 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 نوامبر 2017 - 09:21

مدیر حج و زیارت استان گیلان:

۲۹۵ ویزای زائران قزوینی در استان گیلان صادر شد

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه ۲۲ هزار و ۲۱۶ زائر گیلانی به منظور شرکت در اربعین حسینی از استان ویزا دریافت کردند گفت: ۲۹۵ ویزای زائران قزوینی در گیلان صادر شد.

به گزارش خوبان، حسن فعال  در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه همه‌ساله مشتاقان حضور در مراسم اربعین حسینی افزایش می‌یابد اظهار داشت: اعزام زائران گیلانی به اربعین حسینی در مقایسه با سال گذشته رشد 25 درصدی داشته است.

مدیر حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه ثبت‌نام‌ زائران اربعین حسینی در گیلان از شهریورماه آغاز شده بود خاطرنشان کرد: 22 هزار و 216 زائر گیلانی به‌منظور شرکت در اربعین حسینی از استان گیلان ویزا دریافت کردند.

فعال با تاکید بر اینکه ویزای 295 نفر از زائران استان قزوین در استان گیلان صادر شده است بیان کرد: امسال با مدیریت و تلاش ویژه، روند صدور ویزای اربعین حسینی در استان گیلان مطلوب‌تر از دیگر استان‌های کشور بوده است‌.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته نخستین پرواز اعزام به اربعین حسینی از فرودگاه سردارجنگل رشت با 136 زائر به مقصد فرودگاه نجف اشرف انجام شد افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان اعزام  15 هزار زائر غیرایرانی برای شرکت در اربعین حسینی به استان گیلان ورود می‌کنند.

مدیر حج و زیارت گیلان با بیان اینکه این استان تاکنون میزبان 11 هزار زائر غیر‌ایرانی بوده است خاطرنشان کرد: خدمات ‌دهی به زائران غیر ایرانی با همکاری ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان، اوقاف و  امور خیریه و مشارکت مردم انجام شده است.

فعال با تاکید بر اینکه عمده زائران اربعین حسینی از استان گیلان با استفاده از حمل و نقل عمومی به مرز مهران اعزام شدند افزود: مسئولیت امنیت زائران برعهده دولت عراق بوده و سه گروه امنیتی از کشور برای حفظ امنیت زائران در عراق پیش‌بینی شده است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads