کد خبر: 153682 - تاریخ: پنج‌شنبه، 9 نوامبر 2017 - 09:15

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

محرومیت مناطق محروم در پی روند افزایشی پزشکان متخصص در مراکز استان‌ها افزایش می‌یابد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از توزیع نامتوازن پزشکان متخصص در مراکز درمانی انتقاد کرد و گفت: محرومیت مناطق محروم در پی روند افزایشی پزشکان متخصص در مراکز استان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خوبان ،منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار با اشاره به کمبود پزشک در کشور اظهار کرد: توزیع نامناسب پزشک جامعه را از کمبود پزشک بیشتر دچار مشکل کرده است.

وی بابیان اینکه مسئله کمبود پزشک بیشتر مربوط به توزیع نامتوازن آن‌ها در مراکز درمانی است، افزود: شهر تهران دارای فوق تخصص‌های بیشتری است اما مراکز درمانی در مراکز استان‌ها از فوق تخصص و یا متخصصان کمتری برخوردار هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در مراکز استان‌ها تعداد پرستاران نیز در مقایسه با شهر تهران نامتوازن است، گفت: در شهرستان‌های استان گیلان نیز بااینکه در مراکز استان‌های همچون تهران از پزشکان بیشتری برخوردارند اما مراکز درمانی ما از کمبود پزشک در رنج هستند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمرکز پزشکان متخصص و فوق متخصص در مراکز استان‌ها ازجمله پایتخت بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: در مراکز استان‌ها ما تراکم حضور پزشکان متخصص و فوق متخصص راداریم و همین مسئله باعث مراجعه بیش‌ازحد بیماران به مراکز درمانی در مراکز استان‌ها شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رغبت پزشکان برای حضور در شهرها ازجمله مراکز استان‌ها برای خدمات‌رسانی به بیماران تصریح کرد: با روند افزایشی حضور پزشکان در مراکز استان‌ها به محرومیت مناطق محروم و دور دسترس اضافه می‌شود.

جمالی با اشاره به اینکه موضوع توزیع نامتوازن پزشکان در مجامع تصمیم‌گیری مطرح‌شده، بیان کرد: وزارت بهداشت در تلاش هست تا سازوکارهایی را برای حضور پزشکان در مراکز درمانی اعم از پزشکانی که متعهد هستند و پزشکان آموزشی فراهم کند تا مشکل توزیع نامتوازن پزشکان متخصص در کشور حل شود.

انتهای پیام/46565


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads