کد خبر: 15362 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 دسامبر 2012 - 20:14

برنامه‌ریزی برای رفع حصر سران فتنه در آستانه ۲۵ بهمن!

خوبان خبر: یکی از روحانیون وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبان با افشای برنامه‌های جدید ضدانقلاب خارج‌نشین گفت که مهم‌ترین برنامه آنها، فشار بر جمهوری اسلامی برای رفع حصر از سران فتنه در آستانه ۲۵ بهمن است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، یک روحانی اصلاح‌طلب با ابراز نگرانی از اهداف و برنامه‌های جدید فتنه‌گران خارج‌نشین اظهار داشت: «آن چند نفر که به آمریکا رفته‌اند، کاملاً رنگ و بوی اپوزیسیون مقیم آمریکا را گرفته‌اند و تکلیف‌شان را هم با ما و هم با حکومت (جمهوری اسلامی) مشخص کرده‌اند».

وی افزود: «اقدامات چند نفری که به اسم اصلاح‌طلب در پاریس و لندن اقامت کرده‌اند و از طرف اصلاح‌طلبان تصمیم می‌گیرند، به ضرر اصلاح‌طلبان تمام می‌شود و بهانه به دست حکومت می‌دهد تا برای کل جبهه اصلاحات، موانع و محدودیت‌های جدید ایجاد کند و کار خودش را پیش ببرد».

این روحانی اصلاح‌طلب تصریح کرد: «برایم خیلی عجیب است که بعضی دوستانِ داخلی آن افراد هم به آنها مشکوک شده‌اند و در خفا می‌گویند که آنها یا آدم حکومت هستند یا برای خارجی‌ها کار می‌کنند اما با این حال طرح‌های آنها را دنبال می‌کنند».

وی ادامه داد: «آنها حتی پیش ما (روحانیون اصلاح‌طلب) می‌آیند و می‌خواهند که طرح‌های اجق وجق آن افراد مشکوک (اپوزیسیون برانداز خارج‌نشین) را پیاده کنیم!».

روحانی وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نمونه‌ای از خواسته‌های تیم مذکور گفته است: «چند روز پیش یکی از همین مشارکتی‌ها پیش من آمد و گفت بیائید هر چه زودتر به حصر موسوی و کروبی اعتراض کنید و رفع حصر را از حکومت و رهبری بخواهید».

وی افزود: «گفتم حالا چه اتفاقی افتاده و چه چیزی عوض شده که با این عجله بیایم این موضوع را مطرح کنیم؟ او اول جواب‌های بی‌سروته داد و وقتی دید من قانع نشدم، گفت که این موضوع بخشی از یک برنامه جامع است که دوستان ما در پاریس برنامه‌ریزی کرده‌اند و وقتی زمانش برسد، چند دولت اروپایی و چند سازمان‌ بین‌المللی و رسانه‌های مختلف خارجی هم به کمک خواهند آمد».

این روحانی اصلاح‌طلب گفت که پیک حزب منحلٌه مشارکت به او گفته است «اوج کار ما در 25 بهمن خواهد بود که تا آن مقطع، این دو نفر را به قطع و یقین از حصر خارج می‌کنیم و با فضایی که در داخل و خارج ایجاد می‌شود و حمایتی که خارجی‌ها قولش را داده‌اند، وارد مقطع انتخابات می‌شویم و حکومت را مجبور می‌کنیم کاندیداتوری خاتمی یا برادرش را بپذیرد و بالاخره انتخابات را می‌بریم!».

وی اضافه کرد: «از این شخص (پیک مشارکتی‌ها) پرسیدم دوستان خارج شما یعنی چه کسانی؟ یعنی شیرین عبادی و حقیقت‌جو و شوهرش می‌خواهند این همه کار را انجام دهند؟ ‌آن فرد پاسخ داد: نه؛ شیرین عبادی فقط بخش حقوق بشری را دنبال خواهد کرد و مسئولیت کمپین آزادی موسوی و کروبی را به عهده می‌گیرد».

«او گفت که اصل طرح توسط اردشیر امیرارجمند و اعضای شورای هماهنگی راه سبز امید طراحی شده و با خانواده‌های آن دو نفر هم هماهنگ شده که اول آنها اعتراضات و نامه‌نگاری‌ها را شروع کنند و بلافاصله شخصیت‌های روحانی و سیاسی اصلاح‌طلب مثل من و خاتمی و هاشمی و موسوی لاری و مجید انصاری و عبدالله نوری و بعضی علمای هماهنگ با اصلاح‌طلبان مثل آقایان صانعی و بیات و بعضی شخصیت‌های بریده از اصولگرایان، همین درخواست را بیان کنند و در مرحله بعدی قرار است گروه‌های اصلاح‌طلب مثل حزب مشارکت، مجاهدین انقلاب، نهضت آزادی و ملی – مذهبی‌ها و روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین و … خواهان رفع حصر موسوی و کروبی شوند».

این روحانی وابسته به اردوگاه اصلاح‌طلبان گفت: «پرسیدم مگر احزابی به نام مشارکت، مجاهدین انقلاب و نهضت آزادی هم وجود دارد که موضع بگیرند؟ خانواده‌های کروبی و موسوی و بعضی از افرادی که اسم بردید هم که همیشه دارند همین حرف‌ها را می‌زنند و حکومت هم هیچ اعتنایی نمی‌کند».

وی ادامه داد: «از آن شخص پرسیدم چرا ما را وارد معرکه‌ای می‌کنید که سرتاپایش مشکوک و دردسر درست‌کن است؟ ‌چرا کاری می‌کنید که این یک ذرٌه احترامی هم که حکومت برای امثال ما قائل است، از بین برود؟».

این روحانی اصلاح‌طلب تصریح کرد که پیک حزب منحلٌه مشارکت به وی پاسخ داد است «امیرارجمند گفته باور کنید که برنامه ما خیلی گسترده است» و به نقل از این ضدانقلاب فراری ادامه داده «برای داخل در تلاش هستیم شخص خاتمی وارد این صحنه شود و دیگران هم با او همکاری خواهند کرد و حتی قرار است با بعضی دولت‌ها مذاکره کنند تا آنها هم این مطالبه را مطرح کنند».

آنگونه که پیک مشارکتی‌ها از قول امیرارجمند به این روحانی وابسته به اردگاه اصلاح‌طلبان گفته، در خارج نیز از سوی آنها اقدامات متعددی همچون راه‌انداختن تظاهرات وسیع در کشورهای خارجی و تجمع مقابل مراکز سازمان ملل و سفارتخانه‌های ایران در پایتخت‌های مهم اروپایی و آمریکایی طراحی شده و قرار است با تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا و پارلمان اروپا و سیاست‌مداران مطرح آمریکایی و اروپایی و احمد شهید (گزارشگر ویژه سازمان ملل) و رهبران چند کشور همسایه و دوست ایران مذاکره ‌شود تا آنها هم آزادی موسوی و کروبی را از حکومت ایران درخواست کنند.

وی تصریح کرد: «آنها حتی در تلاش هستند تا ادامه مذاکرات هسته‌ای به همین موضوع منوط شود! و اگر با همه این کارها حکومت (جمهوری اسلامی) زیربار نرود، از آمریکا و اروپا خواسته‌اند تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند!».

این روحانی اصلاح‌طلب در پایان با ابراز نگرانی شدید از برخی اقدامات مشکوک حلقه تندروهای اصلاح‌طلب گفت: «من که قانع نشدم که چنین کاری را انجام دهم و به دوستان خودمان هم می ‌گویم خیلی مواظب باشند که به دام خارجی‌ها یا به دام اطلاعاتی‌های حکومت (جمهوری اسلامی) نیفتید!».

 

انتهای پیام/29


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads