کد خبر: 15326 - تاریخ: سه‌شنبه، 25 دسامبر 2012 - 11:39

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در نشست غیر علنی تاکید کرد:

درآمد‌ها در مرحله اول کمتر از یارانه پرداختی بود

خوبان خبر: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در جلسه غیرعلنی امروز مجلس به اثرات نامطلوب اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت که درآمد‌های حاصل از اجرای مرحله اول این قانون کمتر از یارانه‌های پرداختی بوده است.

به گزارش خوبان، اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد هدفمندی یارانه‌ها در جلسه غیرعلنی امروز مجلس گفت: در این جلسه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه توضیحاتی در مورد پرداخت یارانه نقدی توسط دولت به مردم از طریق آزاد‌سازی قیمت حامل‌های انرژی توسط دولت، عنوان کرد که در مرحله اول، درآمد حاصل از آزاد‌سازی قیمت حامل‌های انرژی برای دولت کمتر از میزان یارانه پرداختی به مردم بوده است.

وی افزود: مصباحی مقدم همچنین اظهار داشت که فشار حاصل از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها بر دولت موجب افزایش شدید قیمت حامل‌های انرژی می‌شود که این مسئله گسترش بیکاری، رکود و افزایش نقدینگی را به همراه دارد.

نماینده مسجد سلیمان در خانه ملت اظهار داشت: رئیس کمیسیون بودجه در ادامه صحبت‌های خود همچنین مطرح کرد که این افزایش بیکاری و حجم نقدینگی، بحران در جامعه و اختلال در حوزه اقتصادی را به همراه دارد؛ از سوی دیگر فشار ایجاد شده از این افزایش نقدینگی تعادل نظام اقتصادی را بر هم می‌زند.

جلیلی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این اتفاق مجلس تلاش می‌کند تا در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، هدفمندی به گونه‌ای انجام شود که شاهد اثرات نامطلوب آن بر اقتصاد نباشیم.

انتهای پیام/76

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads