کد خبر: 15313 - تاریخ: دوشنبه، 24 دسامبر 2012 - 18:04

مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی خبر داد؛

ترانزیت 426 میلیون دلاری کالا در منطقه آزاد انزلی

خوبان خبر: مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی از ترانزیت 426 میلیون دلاری کالا از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه خبر داد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، سعید رحیمی در جلسه منطقه آزاد انزلی با اشاره به رشد 35 درصدی ارزش مالی ترانزیت کالا از مسیر این منطقه در هشت ماه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت 426 میلیون دلار کالا از طریق منطقه آزاد ترانزیت شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان 314 میلیون دلار بود.

وی در باره وزن کالای ترانزیت شده از مسیر منطقه آزاد، افزود: ارزش وزنی کالای ترانزیت شده از ابتدای فروردین تا انتهای آبان ماه 91، حدود 369 هزار تن بود در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 323 هزار تن بود.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی مهم‌ترین مزیت ترانزیتی این منطقه را قرار گرفتن در مسیر کریدور بین‌المللی شمال‌ـجنوب که کشورهای آسیای جنوب شرقی و خلیج فارس را به کشورهای شمال و شرق اروپا متصل می‌کند ارزیابی کرد.

وی ادامه داد: کاهش زمان انتظار کشتی‌ها در بندرانزلی به کمتر از یک روز، اجرای خدمات نوین گمرکی در گمرکات استان و منطقه، توسعه بندرانزلی به 10 پست اسکله به همراه تجهیز و نوسازی امکانات و خدمات بندری از جمله دلایل رشد ترانزیت در منطقه بوده است.

رحیمی افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل تجاری ایران در دریای خزر با خرید کشتی‌های مدرن، بهره‌برداری از آزاد راه قزوین‌ـرشت‌ـانزلی که علاوه بر کاهش زمان ترانزیت کالا در افزایش ضریب ایمنی حمل ونقل جاده‌ای نقش موثری دارد، وجود انبارهای روباز و سرپوشیده به مساحت حدود 120 هکتار در دو محدوده بندری و فاز تجارت منطقه را از دیگر دلایل رشد ترانزیت از مسیر منطقه آزاد ذکر کرد.

وی اضافه کرد: ترانزیت کالا از مسیر منطقه در کنار صنعت، تجارت و گردشگری از راهبردها و مأموریت‌های چهارگانه سازمان منطقه آزاد تعیین شده و اعمال قوانین منطقه آزاد در حوزه‌های بندری و گمرکی بر جاذبه‌های بازرگانی‌ـترانزیتی گیلان در صنعت حمل و نقل منطقه‌ای افزوده است.

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با تصریح بر اینکه اتصال گیلان و منطقه آزاد انزلی به شبکه حمل و نقل ریلی کشور موجب انقلابی در ترانزیت و تجارت بین‌المللی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه بندرانزلی و احداث بندر بزرگ کاسپین در محدوده منطقه به منظور افزایش ظرفیت‌های موجود و ایجاد زمینه‌های جدید فعالیت در این حوزه پیگیری می‌شود.

وی خواستار حضور شرکت‌های بین‌المللی ترابری در منطقه آزاد انزلی به منظور تشکیل شهرک حمل و نقل در منطقه شد و آمادگی منطقه آزاد را برای هرگونه همکاری با شرکت‌های مذکور، سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها و وزارت راه و شهرسازی در زمینه اجرای این طرح مهم اعلام کرد.

رحیمی اذعان کرد: بر این باوریم که با تکیه بر ظرفیت‌های قانونی منطقه آزاد انزلی می‌توان علاوه بر بهره‌گیری از توانمندی‌های موجود ظرفیت‌های مضاعفی را برای کشور ایجاد کرد.

انتهای پیام/90

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads