کد خبر: 152905 - تاریخ: دوشنبه، 30 اکتبر 2017 - 10:00

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه گشایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه گشایش یافت گفت: به‌منظور تسهیل در امور تجاری خط پروازی ویژه گیلان آستراخان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خوبان، فرهاد دلق‌پوش در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به دیدار وزیر صنعت و تجارت روسیه در حاشیه افتتاح سرای تجاری ایرانیان در آستراخان اظهار داشت: فضای مطلوبی جهت تعمیق و توسعه تجاری و صنعتی کشور در راستای تعاملات با روسیه وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه این تعاملات به‌علت همجواری استان گیلان با مرزهای دریایی روسیه به‌صورت ویژه برقرار می‌شود اعلام کرد: استان گیلان باید از ظرفیت مذکور در راستای توسعه اقتصادی و تجاری استان به‌طور ویژه بهره‌مند شود.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط پروازی ویژه گیلان-آستراخان با کشور روسیه خبر داد و با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه مذکور یکی از مهم‌ترین نتایج این سفر بوده است تاکید کرد: تفاهم‌نامه خط ویژه گیلان- آستراخان به‌منظور تسهیل در امور تجاری راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌ اجرایی شدن این تفاهم‌نامه به‌طور جدی پیگیری می‌شود افزود: تفاهم‌نامه مذکور در راستای تسهیل در امور تجاری، توسعه صنعتی فی‌مابین و گسترش مبادلات اقتصادی شکل گرفته است.

دلق‌پوش با بیان اینکه صنعتگران و تجار می‌توانند به سهولت از فرصت ایجاد شده در راستای توسعه صادرات به نحو مطلوب استفاده کنند خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه گامی بزرگ در راستای تجارت با  کشور روسیه برداشته می‌شود.

وی با اشاره به دیدار با مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لوتوس  آستراخان در این سفر تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی و فعال کردن کریدور شمال به جنوب با کشور‌های حاشیه دریای خزر از طریق ایجاد خط مستقیم کشتیرانی محوریت این دیدار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از اختصاص 20 هکتار از اراضی صنعتی منطقه ویژه اقتصادی لوتوس آستراخان به‌منظور استقرار و فعالیت‌ شرکت‌های ایرانی خبر داد و ابراز داشت: این اقدام یکی دیگر از دستاورد‌های مهم این سفر محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه صنعتگران و تجار ایرانی با بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های موجود در مناطق ویژه اقتصادی روسیه می‌توانند با کمترین هزینه به بازار کشور‌های منطقه دسترسی پیدا کنند گفت:  تجار می‌توانند با فعالیت در این مناطق، توسعه صادرات و تامین زنجیره محصولات تولیدی خود را برنامه‌ریزی کنند.

دلق‌پوش ارزیابی تعاملات ایجاد شده در آستراخان را مثبت دانست و تصریح کرد: مدیران صنایع تولیدی کشور به‌ویژه استان گیلان می‌توانند از ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراهم شده در جهت توسعه مراودات و جذب سهم بازار با هدف ارتقاء سطح همکاری‌های دو جانبه به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.

وی از راه‌اندازی سرای تجاری ایرانیان در مرکز شهر آستراخان روسیه خبر داد و با بیان اینکه این سرای تجاری در زمینی به مساحت هزار و 500  مترمربع ساخته شده است اظهار داشت: در ساخت فضای این ساختمان از الگوی معماری ایرانی استفاده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: پس از گشایش سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه 14 اتاق از استان‌های مختلف کشور فعالیت رسمی تجاری و بازرگانی خود را در مکان مذکور آغاز کردند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads