کد خبر: 15279 - تاریخ: دوشنبه، 24 دسامبر 2012 - 12:04

استاندار گیلان خبر داد:

اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو جهت خرید ریل راه آهن رشت – قزوین

استاندار گیلان از اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو جهت خرید ریل برای راه آهن رشت – قزوین خبرداد و افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان بلوکه اعتبارات از بابت فروش اوراق مشارکت برای این راه آهن در نظر گرفته شده است.

به گزارش خوبان، استاندار گیلان در نشست مجمع نمانیدگان استان که صبح امروز در محل استانداری برگزار گردید حضور و مشارکت نمایندگان در تصمیم سازی ها را موجب تقویت استان دانست و افزود : باید با همدلی، وحدت در جهت توسعه و آبادانی استان گام برداریم و خدمتی را که شایسته مردم خوب این استان است به آنان ارائه کنیم.
هاشم نیا با بیان اینکه برای خدمت به مردم باید از حاشیه ها پرهیز کرد گفت: باید به حاشیه سازها بی توجه بود چرا که حاشیه سازی ها بی نهایت است اما راه اصلی خدمت به مردم و نظام یکی است.
استاندار گیلان در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر خود با ریاست جمهور اظهار داشت: مباحث مربوط به تسریع در ساخت سایت پشتیبانی نفت و گاز سردار جنگل، تکمیل آزاد راه رشت – قزوین، تکمیل سدهای در دست احداث استان، راه آهن قزوین – رشت و رشت – آستارا، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب طرح مسکن مهر، پرداخت بدهی صیادان پره و بررسی مشکلات صید و صیادی، مباحث مربوط به نوغانداری و منابع جانبی، موضوعات در خصوص ارتقاء امنیت مرزها و تجهیزات دریایی، سیستم های درمانی و بهداشتی، مباحث مربوط به چای و چایکاران طرح سیستم هشدار حریق برای جنگل ها از جمله مهمترین درخواست هایی بود که به رئیس جمهور ارائه گردید و ایشان دستورات لازم را در جهت پیگیری و رفع مشکلات صادر نمود.
هاشم نیا از دستور ریاست جمهور در این دیدار جهت تشکیل کار گروهی به ریاست معاون اول وبا حضور وزرای نیرو، راه وشهرسازی، نفت و جهاد کشاورزی جهت رسیدگی به مشکلات استان خبرداد.
استاندار گیلان از اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو جهت خرید ریل برای راه آهن رشت – قزوین خبرداد و افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان بلوکه اعتبارات از بابت فروش اوراق مشارکت برای این راه آهن در نظر گرفته شده است.
عاشوری رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست بابیان اینکه نشست مجمع با استاندار بطور منظم هر ۱۵ روز برگزار می شود گفت: مجمع به دنبال این است که در بخش نظارتی خود مسائل استان را بصورت ملی ببیند و در این زمینه تنها به منافع استان توجه کند .
نماینده فومن و شفت ادامه داد: در همین راستا در زمینه ی سایت پشتیبانی نفت و گاز سردار جنکل رودسر هم نشست دیگری  با حضور استاندار گیلان و نمایندگان با وزیر نفت برگزار می شود.
وی ادامه داد: جذب اعتبارات برای اجرای طرح های زیربنایی توجه به مسائل کشاورزی بحث مطالبات چایکاران ادامه ی ساخت راه آهن و ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه نیز در راستای نگاه کلان نمایندگان از مباحثی است که برای رسیدن به منافع گیلان نیاز به پیگیری های مستمر دارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در پایان گفت: از این به بعد نشست های مجمع نمایندگان با استاندار در شهرستان ها و بصورت میدانی برگزار خواهد شد.
در این جلسه هریک از نمایندگان نیز به بیان مسائل و مشکلات استان و حوزه نمایندگی خود پرداختند.

منبع: شاهد شمال

انتهای پیام/19


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads