کد خبر: 152709 - تاریخ: شنبه، 28 اکتبر 2017 - 09:32

مدیر پایانه مرزی آستارا خبر داد؛

پیش بینی ورود بیش از ۱۰هزار زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: پیش بینی می شود بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی با عبور از مرز زمینی آستارا در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی در کشور عراق شرکت کنند.

به گزارش خوبان، جلال دیانسایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پیش بینی تردد بیش از ۱۰ هزار زائر خارجی عتبات عالیات و اربعین حسینی از مرز زمینی آستارا و آمادگی همه جانبه اداره پایانه مرزی این شهرستان برای ارائه خدمات به زوار خارجی، اظهار کرد: سال گذشته شش هزار نفر از زائران خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به مقصد کشور عراق و کربلای معلی تردد کردند.

وی افزود: امسال نیز با توجه به پیش بینی افزایش سفر این زائران برای شرکت در مراسم جهانی اربعین حسینی، تمامی دستگاه های اجرایی مرتبط با سفر زائران خارجی به حال آماده باش در آمده اند.

دیانسایی با اشاره به اینکه سال گذشته اکثر زائران خارجی عتبات عالیات ورودی از مرز آستارا از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان و روسیه بودند، گفت: بنرهای خوش آمد گویی به زبان های فارسی، انگلیسی، روسی و آذری در محوطه پایانه مرزی آستارا و سطح شهرستان نصب شده است.

وی افزایش فعالیت گمرک و مرزبانی با هماهنگی مسئولان شهرستان های آستارای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای نزدیک به اربعین حسینی و بعد از آن برایبرگشت زائران را یادآور شد و افزود: موکب های ویژه ای همراه با نمازخانه و همچنین فروشگاه های ارائه محصولات فرهنگی و دینی نیز در محوطه پایانه مرزی آستارا برای زائران خارجی دایر شده است.

مدیر پایانه مرزی آستارا تصریح کرد: تمامی عوامل ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا روزهای پرکاری را پیش رو دارند و با تمام توان تلاش می کنند تا عبور مسافران و زائران خارجی کربلای معلی از مرز آستارا، با حرمت و کرامت همراه باشد.

شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان و مجاورت جمهوری آذربایجان  قرار دارد و یکی از مرزهای پرتردد جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود به طوری که سالانه بیش از یک میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی  از این مرز تردد می کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads