کد خبر: 15270 - تاریخ: دوشنبه، 24 دسامبر 2012 - 11:18

این یک گزارش خبری تاسف برانگیز است؛

آقای مطهری! پاس گل شما را دوستان در BBC و روزآنلاین گل کردند

رسانه دولتی انگلیس BBC در یادداشتی با عنوان “اصلاح‌طلبی جدید” از اظهارات هفته گذشته علی مطهری درباره عدم رد صلاحیت محکومان فتنه 88 از این اظهرات وی استقبال کرد.

به گزارش خوبان به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران، بار دیگر مواضع علی مطهری در جریان نامه نگاری هفته گذشته وی با  دبیر شورای نگهبان با ذوق زدگی رسانه های ضد انقلاب روبرو شد.

رسانه دولتی انگلیس BBC در یادداشتی با عنوان “اصلاح‌طلبی جدید” از اظهارات هفته گذشته علی مطهری درباره عدم رد صلاحیت محکومان فتنه 88 از این اظهرات وی استقبال کرد.

BBC با تحلیل آخرین  وضعیت اصلاح طلبان و اپوزسیون  و ارتباط آن به  اظهارات علی مطهری پس از انتخابات سال 88، می نویسد: علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی و کنشگر همسو با محافظه‌کاران (اصول‌گرایان) ازجمله شخصیت‌های سیاسی اردوگاه مقابل سبزها بود که پس از انتخابات ۸۸ و متعاقب رویدادهای پس از آن، رویکردی متفاوت اتخاذ کرد.

بی بی سی در ادامه با یادآوری اظهارت چالشی علی مطهری در مورد ستار بهشتی، نامه به آیت الله جنتی و فوت آقای منتظری با بیان اینکه ” اصلاح‌طلبی، پایی و جایی در ساختار سیاسی قدرت ندارند” مدعی شد: ” در هنگامه‌ای که اصلاح‌طلبان «دوم خردادی» عملا از حاکمیت اخراج شده‌اند و نمایندگان بارز و مشهور اصلاح‌طلبی، پایی و جایی در ساختار سیاسی قدرت ندارند، علی مطهری با رویکردی انتقادی، و از موقعیتی مستقل‌تر و متمایز با وابستگان به باندهای قدرت، دیدگاه‌های متفاوت خود را بی‌پروا بیان می‌کند؛ شاید بتوان از اصلاح‌طلبی جدیدی سخن گفت که علی مطهری از چهره‌های شاخص و ترازهای آن به‌شمار می‌آید.”

از سوی دیگر سایت ضد انقلاب “روزآنلاین”  در مطلبی با عنوان ” گام نخست؛ آزادی رهبران جنبش سبز” آزادی و تایید صلاحیت عاملان فتنه 88 را “گام نخست برای مشارکت در انتخابات 92″ اعلام کرد.

این سایت حامی فتنه، در مطلب خود با تکرار ادعاهای علی مطهری درباره تایید صلاحیت شدن محکومان فتنه 88 در انتخابات آینده، می نویسد: ” گام نخست برای مشارکت در انتخابات 92، آزادی رهبران جنبش سبز است. بدون آزادی دو نامزد انتخابات 88 چگونه می‌توان از تغییر روندهای سیاسی مسلط در کشور، مطمئن شد؟”

این مطلب روزآنلاین در حالی است که علی مطهری در نامه جنجالی خود به آیت الله جنتی درباره رد صلاحیت فتنه گران در انتخابات آتی ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان مدعی شده بود: “فرضا آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آنها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد.”

اما روز گذشته پایگاه خبری “الف” متعلق به احمد توکلی در مطلبی با عنوان ” محاجه پیامکی سردبیر سابق الف،تکمله احمد توکلی و توضیحات علی مطهری” از « مکالمه پیامکی » علی مطهری و سیدامیر سیاح مدیر مسئول اسبق الف درباره درخواست علی مطهری به انتشار نامه وی به آیت الله جنتی در این پایگاه خبر داد.

در این مکالمه مفصل وقتی که نماینده مردم تهران از سیاح در خواست انتشار نامه را می‌کند، سیاح در جواب وی می‌نویسد: “آیا اعتبار نام مطهری باید صرف حمایت از یاغیان و خائنان تحت حمایت دشمن شود؟! ما همچنان ارادتمندیم ولی شما هم کارهایی می کنیدها!”

در قسمتی از این مکالمه،  سیاح پس از اینکه علی مطهری مسئله مسعود رجوی را متفاوت با عاملان اصلی فتنه 88 اعلام می کند و تنها آنها را «معترض» می داند، در جواب مطهری می نویسد: ” شرمنده که جسارت می کنم ولی افرادی که عصر روز شنبه ۲۳خرداد۸۸ با شعار حمایت از موسوی در مرکز تهران اتوبوسها را به آتش کشیدند و به شعب بانکها و اموال عمومی و خصوصی آسیب زدند و غروب ۲۵خرداد به پایگاه نظامی حاوی اسلحه حمله کردند، معترض بودند یا یاغی؟ مشکل اصلی ما با موسوی این بود که چرا از مسیر قانونی اعتراض نمی کند و چرا حمله به اموال عمومی را محکوم نمی کند و چرا طرفدارانش را تحریک به اعتراض فراقانونی می کند؟ البته آن دو باید محاکمه شوند ولی شرایط بیرونی برای محاکمه اینها مساعد نیست چون نیروهای میدانی منافقین و اوباش و رسانه های دشمن مترصد شلوغ کاری به بهانه این محاکمه هستند.”

این مکالمه که با پاسخ ندادن علی مطهری نیمه کاره به پایان رسید؛  دو روز بعد از این ماجرا وی در پایگاه خبری “فردا” ادعاهای خودش را اینبار بدون وجود طرف مقابلی تکرار کرد.

اما احمد توکلی با انتشار یادداشتی، استدلال‌هایی را درباره این مکالمه  یادآور شد؛ توکلی در این یادداشت  با اشاره به غفلت دو موضوع ” فرق نحوه برخورد با متهم و چگونگی برخورد با کسی برای سپردن امانت” و  “استصوابی بودن نظارت شورای نگهبان”، در این مکالمه، عنوان می کند: ” همه می دانیم که طبق اصل نود و نهم قانون اساسی ، نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری برعهده شورای نگهبان است. این نظارت بر اساس تفسیر شورای نگهبان استصوابی است، یعنی برای تمام مراحل باید شورای نگهبان صحت هرمرحله را تأیید کند. یعنی از مراحل اولیه انتخابات، احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات است. اصل یکصد و پانزدهم می گوید که “رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی که واجد شرایط زیر باشند، انتخاب گردد: ایران الاصل، تابع ایران، مدیر، مدبر، دارای حسن سابقه، امانت و تقوی، مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.”

“بنابر آنچه گفته شد، این شورای نگهبان است که باید احرازکند که نامزدها صفات مذکور را دارند، نه آنکه دادگاهی حکم بر فقدان این صفات داده باشد.”

انتهای پیام/15


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads