کد خبر: 152369 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 اکتبر 2017 - 08:55

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت :

شهرستان رشت ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه این شهرستان ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد اعلام کرد: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم ظرفیت‌ها و توانایی‌های شهرستان رشت را به‌طور کامل شناسایی کنیم.

به گزارش خوبان، سیروس شفقی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه شهرستان رشت با اشاره اهمیت موضوع اشتغال اظهار داشت: موضوع اشتغال در کشور و به‌ویژه استان گیلان دغدغه مهمی است است که همواره مورد توجه مسئولان ذی‌ربط بوده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه نقیصه‌هایی در راستای ایجاد اشتغال وجود دارد خاطرنشان کرد: لازمه هر برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال دارا بودن آمار و اطلاعات دقیق است که امروز متاسفانه این آمار دقیق را در اختیار نداریم.

شفقی با اعلام اینکه امروز در بحث اشتغال هر دستگاه کار خودش را انجام می‌دهد ابراز داشت: متاسفانه تا امروز دستگاه منسجمی وجود نداشته که با ایجاد هماهنگی میان تمام دستگاه سبب هم‌افزایی و بروز خروجی مناسب در حوزه اشتغال شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با تاکید بر اینکه این شهرستان ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد اعلام کرد: متاسفانه ما نتوانسته‌ایم ظرفیت‌ها و توانایی‌های شهرستان رشت را به‌طور کامل شناسایی کنیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم شناسایی فرصت‌های ایجاد شغل در شهرستان رشت گفت: مقایسه تعداد فرصت‌های شغلی و افراد جویای کار و همچنین بررسی علت جذب افزاد غیربومی در شهرک‌های صنعتی شهرستان از مواردی است که باید بررسی و آسیب شناسی شود.

شفقی افزود: سامانه بهینه‌یاب و سامانه جامع بازار کار و تولید در سال‌های گذشته ایجاد شد اما بازدهی لازم را نداشت و لازم است با تشکیل کمیته‌های مختلف در کارگروه اشتغال شهرستان رشت افراد توانمند را، هم در بخش خصوص و هم بخش دولتی جذب کنیم.

وی با اشاره به لزوم هدایت تسهیلات شهرستان به‌سوی مصوبات قابل اجرای کارگروه ها در شهرستان خاطرنشان کرد: اگر برنامه‌ریزی صحیح در حوزه اشتغال انجام شود فرصت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال در شهرستان رشت داریم.

فرماندار رشت ابراز داشت: حلقه مفقوده ایجاد اشتغال در شهرستان رشت نبود آمار دقیق از میزان تسهیلات ارائه شده در بخش‌های مختلف اشتغال در شهرستان رشت است.

شفقی اعلام کرد: ما به‌دنبال رفع تمام موانع اشتغال نیستیم بلکه به‌دنبال آن هستیم که از تسهیلات و امکانات موجود در شهرستان رشت در راستای ایجاد اشتغال استفاده بهینه کنیم تا خروجی مثبتی داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه نمی‌خواهیم بسیاری از مسائل و امکانات زیرمجموعه برنامه‌های استانی قرار گیرد عنوان داشت: شهرستان رشت این توانایی را دارد که فعالیت‌هایی را در قالب اقدامات شهرستانی و مستقل انجام دهد.

مدیرکل شیلات استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه همه شرایط برای توسعه و اشتغال در حوزه شیلات در استان گیلان آماده و حاضر است گفت: متاسفانه کارگروه های زیادی برای رفع موانع اشتغال ایجاد شده اما هیکدام خروجی لازم را نداشته است.

اسحاق شعبانی با اشاره به موانع زیادی که در حوزه اشتغال وجود دارد ابراز داشت: دو سال است که می‌خواهیم با اعطای وام 10 میلیونی به هزار خانوار روستایی، بخشی از مشکلات اقتصادی روستایی را حل کنیم اما به‌دلیل میزان بالای مشکلات موفق نشده‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان استان گیلان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: هر فرد 18 ساله تا 50 ساله که در حوزه روستایی وارد عرصه اشتغال و کار شود تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

هانی‌قلیپور گفت: اگر بیمه شوندگان سالانه 220 تا 480 هزار تومان به صندوق بیمه واریز کنند، صندوق بیمه دو برابر آن را برای بیمه شونده روستایی محاسبه می‌کند و در صورت از کار افتادگی یا فوت، خودش و خانواده‌اش حقوق دریافت می‌کنند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads