کد خبر: 152178 - تاریخ: یکشنبه، 22 اکتبر 2017 - 08:49

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

شرط اشتغال در کشور 48 ساعت کار در هفته و بیمه است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: شرط اشتغال در کشور 48 ساعت کار در هفته و داشتن بیمه است.

به گزارش خوبان، مهرداد لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود، در واکنش به سطح اشتغال سنجی دولت بر اساس آمارهای دو روز کار در هفته مردم، اظهار کرد: شاخص اشتغال سنجی مرکز آمار با فرض دو روز کار کردن در هفته قابل‌قبول نیست.

وی شاغل را به کسی که در لیست بیمه باشد معرفی کرد، افزود: اشتغال برای خودش تعریف و شروطی دارد که قرار گرفتن در لیست بیمه یکی از شاخصه‌های اشتغال است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که در هرروز 8 ساعت کار کند بیمه می‌شود، گفت: طبق قانون هر فردی در طول هفته باید 48 ساعت کار کند تا بیمه شود و حتماً در لیست بیمه قرار بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شاغلان و کارگرانی که در کنار خیابان کار می‌کنند یا به هر شغل دیگری مشغول هستند جزء شاغلین محسوب نمی‌شوند.

لاهوتی با تاکید بر اینکه شرط اشتغال در کشور 24 ساعت کار کردن در هفته و داشتن بیمه است، مطرح کرد: آمار رسمی اشتغال در کشور فهرستی است که بیمه ارائه می‌کند و صرفاً کار کردن دو روز در هفته شغل محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads