کد خبر: 15217 - تاریخ: یکشنبه، 23 دسامبر 2012 - 17:22

نداشتن ساختمان تملیکی عمده مشکل پزشکی قانونی گیلان است.

خوبان خبر: از 19 مرکز پزشکی قانونی استان تنها 7 مرکز دارای ساختمان تملیکی و بقیه امانی یا استیجاری هستند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر: مدیرکل پزشکی قانونی گیلان نداشتن ساختمان تملیکی را عمده مشکل پزشکی قانونی استان دانست.

فریبرز آیتی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از 19 مرکز پزشکی قانونی استان تنها 7 مرکز دارای ساختمان تملیکی و بقیه امانی یا استیجاری هستند.

وی همچنین از ساخت “سالن تشریح و آزمایشگاه” در لاکان رشت خبر داد و افزود: این پروژه بدون تاخیر و براساس جدول زمان بندی در حال انجام است و در خرداد ماه سال 93 به بهره برداری می رسد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اعلام اینکه پزشکی قانونی سالن تشریح نداشته بلکه اتاق تشریح دارد، گفت: این سازمان با کمترین امکانات در کوتاه ترین زمان ممکن به مردم خدمت ارائه می دهد.

وی افزود: پزشکی قانونی به عنوان سازمانی مستقل و زیر نظر رئیس قوه قضائیه با بهره ‌گیری از نیروهای کارآمد و متخصص و فناوری ‌های نوین در راستای کشف حقیقت و کمک به استقرار عدالت در جامعه، نظرات کارشناسی خود را در امور پزشکی قانونی با رعایت صحت، دقت و سرعت و بر اساس اصول علمی، قانونی و شرعی به مراجع ذیصلاح ارائه می کند.

آیتی با بیان اینکه پزشکی قانونی و زیرشاخه‌ های تخصصی و فوق‌ تخصصی همچون سایر رشته‌ های پزشکی در دهه ‌های اخیر دچار تحولات عظیمی شده است، یادآورشد: با وجود پیچیدگی و ابعاد متنوع جرم و جنایت، بدون بهره ‌برداری از منابع علمی جدید پزشکی قانونی و تکنولوژی‌ های نوین و همچنین استفاده از نیروهای متبحر و متخصص، اعلام نظر کارشناسی پزشکی قانونی برای کشف حقیقت کاری بسیار دشوار و اغلب غیرممکن است.

انتهای پیام/87


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads