کد خبر: 152129 - تاریخ: شنبه، 21 اکتبر 2017 - 12:28

شناسایی 7عامل هتک حیثیت در شبکه های اجتماعی موبایلی در گیلان

7عامل هتک حیثیت در شبکه های اجتماعی موبایلی در گیلان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش خوبان، سرهنگ ايرج محمدخانی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: در پی ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت و تالش به دادخواهی تعدادی از شهروندان، مبنی بر هتک حیثیت آنان در شبکه های اجتماعی موبایلی فضای مجازی، بررسی موضوع، در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی با بيان اينكه با پی‌جویی فنی و پلیسی، عاملان هتک حیثیت شهروندان گیلانی در شبکه های اجتماعی موبایلی شناسايی شدند، افزود :متهمان كه دو مرد 30 ساله و پنج مرد 21 ، 29 ، 31 ، 40 ، 60 ساله ، اهل و ساكن رشت و تالش بودند، دستگير شدند .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اينكه مجرمان سایبری چنین جرایمی در فضای مجازی با نشانه رفتن آبروی افراد دست به رفتار غیر اخلاقی می زنند، اظهار داشت: پلیس فتا با بهره جستن از توان فنی و مهندسی کارآگاهان و کارشناسان خبره خود، هوشمندانه، قانونی و قاطع نسبت به شناسایی هنجارشکنان حوزه فضای مجازی و تحویل آنها به مراجع قضایی اقدام می كند.

سرهنگ ایرج محمدخانی با تاكيد بر اينكه فن آوری اطلاعات و ارتباطات ابزار بسیار مفیدی است اما چگونگی استفاده صحیح از این فن آوری هنوز به خوبی در بین کاربران نهادینه نشده خاطرنشان كرد: کاربران با جدی گرفتن محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی، آداب معاشرت مجازی را رعايت کنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضای مجازی يا پيام رسان های موبايلی مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس به نشانی Gfata@police.ir یا شماره 2182340 گزارش كنند.

وی تصريح كرد: بر اساس ماده 18 از فصل پنجم – هتک حیثیت و نشر اکاذیب ، قانون جرائم رایانه‌ای ، مرتکبین این قبیل از جرایم، به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 400 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهند شد.

 

انتهای پیام/م.ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads