کد خبر: 152124 - تاریخ: شنبه، 21 اکتبر 2017 - 09:47

ناظر گمرکات گیلان خبر داد؛

افزایش ترانزیت خارجی و رشد صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی از رشد 59 درصدی ترانزیت خارجی کالا از طریق گمرکات گیلان و افزایش 13 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک بندرانزلی در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن سال گذشته خبر داد.

به گزارش خوبان،  محمد شهبازی روز شنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: در شش ماه نخست امسال 148 هزار و 260 تن کالا به ارزش یکصد و 12 میلیون و 315 هزار و 291 دلار از طریق گمرکات گیلان و از مبداء کشورهای روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اوکراین به مقصد کشورهای عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان و مناطق آزاد ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد 59 درصدی دارد.
وی افزود: بیشترین کالاهای ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته ،خودرو و ماشین آلات صنعتی و البسه بود.
شهبازی همچنین به رشد 13 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در شش ماه نخست امسال از طریق گمرک بندرانزلی اشاره و تصریح کرد: از مجموع صادرات انجام شده از گمرکات گیلان در شش ماه نخست امسال ، 51 هزار و 796 تن صادرات کالای غیر نفتی به ارزش 50 میلیون و 277 هزار و 135 دلار از طریق گمرک بندرانزلی بوده است.
مدیرکل گمرک بندرانزلی یادآور شد: در همین مدت از طریق گمرکات گیلان نیز 191 هزار و 548 تن کالا به ارزش 131 میلیون و 731 هزار و 493 دلار صادرات صورت گرفته که آمارها ، رشد چهار درصدی بر اساس ارزش کالاها را نشان می دهد.
شهبازی ادامه داد: کالاهایی نظیر محصولات نباتی، میوه، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده ترین اقلام صادراتی را به مقصد کشورهایی نظیر آذربایجان، روسیه و قزاقستان تشکیل می دهند و این سه کشور در میان بیش از 30 کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به اینکه کشورهایی نظیر گرجستان، عراق، هند، اوکراین، امارات متحده عربی و افغانستان از فعال ترین طرف های تجاری این گمرکات محسوب می شوند، افزود: گمرکات گیلان در شش ماه نخست امسال شاهد واردات قطعی افزون بر یک میلیون و پنج هزار و 300 تن کالا به ارزش 470 میلیون و 167 هزار و 68 دلار بوده است .
شهبازی اظهار کرد: عمده کالاهای وارد شده نیز شامل آهن آلات ، ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن ، چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، ژاپن، آلمان و ترکیه است.
مدیرکل گمرک انزلی همچنین افزود: در شش ماه نخست امسال 422 فروند کشتی برای دریافت خدمات گمرکی وارد بنادر گیلان شده اند که بر اساس آمار اعلام شده معادل یک میلیون و 66 هزار و 993 تن کالا تخلیه و مقدار یک میلیون و 205 هزار و 60 تن کالا نیز در بنادر گیلان در مدت یاد شده بارگیری شده است.
شهبازی همچنین یادآور شد: در همین مدت تعداد 205 هزار و 810 مسافر از طریق بنادر گیلان وارد کشور شده و 195 هزار و 759 مسافر نیز از کشور خارج شده اند.
وی افزود: بر اساس آمارها در شش ماه نخست امسال تعداد مسافران ورودی به کشور از طریق گمرکات گیلان 11 درصد افزایش داشته و همچنین در همین مدت، رشد 9 درصدی مسافران خروجی از گمرکات گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت شده است.

 

انتهای پیام/2126


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads