کد خبر: 152074 - تاریخ: جمعه، 20 اکتبر 2017 - 23:17

در 4 دهه اخیر؛

طول عمر گیلانیان از ۵۴ به ۷۴ سال رسیده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از افزایش ۲۰ ساله طول عمر گیلانیان طی ۴ دهه اخیر خبر داد.

به گزارش خوبان، «شاهرخ یوسف‌زاده چابک» که در نشست مشترک سازمان‌های متولی حوزه سالمندی این استان سخن می‌گفت اظهار داشت: متوسط عمر گیلانیان در اوایل انقلاب ۵۴ سال بود که با پیشرفت وضعیت بهداشت و سلامت در حوزه‌های مختلف، اکنون به ۷۴ سال رسیده است. وی با اشاره به نیازمندی‌های افراد سالمند و لزوم رسیدگی به آنها، گفت: امروزه در جامعه برای اطفال پزشک متخصص و فوق‌تخصص داریم اما هنوز برای سالمندان پزشک متخصص نداریم و این کمبودها باید با کمک دانشگاه‌های علوم پزشکی برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در ادامه افزود: در همین راستا شورای حمایت از سالمندان در گیلان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، هلال‌احمر، استانداری و سایر دستگاه‌های مردم نهاد در حال شکل‌گیری است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) گیلان نیز در این نشست با اشاره به میزان رشد جمعیت سالمند در این استان گفت: نسبت جمعیت سالمند در کشور ۳/۸ درصد و در گیلان ۶/۱۱ درصد است و علت پدیده سالمندی در گیلان موالید کم و افزایش طول عمر است.

علیرضا محمدی افزود: براساس آمارهای سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۱۰۶ هزار نفر سالمند در گیلان تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این حیث در بین سایر استان‌ها، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان گیلان سالمندترین افراد را تحت پوشش خود دارد. وی در پایان سخنانش خاطرنشان ساخت: امید زندگی در گیلان بالاست، اگر برای بحث سالمندی این استان برنامه‌ریزی نداشته باشیم مطمئناً در آینده با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهیم شد.

منبع : روزنامه کیهان

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads