کد خبر: 152071 - تاریخ: جمعه، 20 اکتبر 2017 - 23:13

یک مقام مسئول خبر داد؛

مهلت چهار ماهه برای رفع آلودگی شناگاههای دائمی دریای خزر

مشکل شناگاههای دائمی نوار ساحلی شمال کشور که نواقص زیست محیطی دارند، باید تا بهمن رفع شود تا مجوز فعالیت در فصل تابستان برای آنها صادر گردد.

به گزارش خوبان به نقل از صدا و سیما؛ ضیاء الدین الماسی، مدیر کل دفتر آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه پایش شناگاه های شمالی و جنوبی کشور در نیمه دوم سال نیز ادامه دارد، گفت: تعدادی از شناگاه های دائمی در نوار ساحلی شمال کشور از نظر رعایت مسائل زیست محیطی، نواقصی دارد. نام این شناگاه ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به وزارت کشور ابلاغ شده است. به این ترتیب باید وزارت کشور برای تغییر مکان تعدادی از شناگاه های دائمی که در معرض منابع آلاینده است به سواحل پاک اقدام کند تا مجوز فعالیت برای این شناگاه ها در تابستان سال آینده صادر شود.

الماسی به برخی آلودگی‌های دریایی با منشا فعالیت‌های نفتی، فلزات سنگین، آلودگی‌های ناشی از پساب‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های کشاورزی اشاره کرد که باعث آلودگی شناگاه های شمالی کشور شده است. در میان همه آلودگی ها، مهمترین عامل ایجاد آلودگی میکروبی، ورود فاضلاب های انسانی است که از رودخانه های منتهی به دریا وارد شناگاه ها می شود.

این مقام مسوول همچنین وجود پسماندها و زباله های تولید شده با منشا انسانی در شناگاه ها را عامل مهم دیگری در آلودگی این شناگاه ها دانست.

به گفته مدیر کل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه ها به منظور حفاظت از سلامت شناگران به استان های شمالی ابلاغ شده است تا از فعالیت شناگاه های آلوده جلوگیری شود.

وی با اشاره به پایش میکروبی شناگاه ها دائمی و موقت نوار ساحلی دریای خزر به صورت مداوم بیان داشت: به منظور تعطیلی شناگاه های آلوده، ضوابط مقابله با آلودگی شناگاه ها تعیین شده است که در صورت رعایت نشدن این ضوابط ، شناگاه های آلوده باید تعطیل شود. البته به شناگاه های آلوده به میکروب در ابتدا تذکرات لازم جهت رفع یا کاهش آلودگی داده خواهد شد اما در صورت بی توجهی به موضوع آلودگی میکروبی ، مجوز فعالیت این شناگاه ها باطل خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، مهم ترین هدف از اجرای این برنامه را ایجاد محیط زیست سالم و عاری از میکروب برای شنای گردشگران بیان کرد.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حق مسلم مردم است که بتوانند در محیطی زیستی کاملاً سالم و عاری از هر گونه میکروب به گردش و تفریح بپردازند.

وی نقش شهرداری ها و فرمانداری های شهرستان های ساحلی را در برخورد با آلودگی میکروبی در شناگاه ها بسیار موثر دانست و گفت: برای آگاهی بیشتر گردشگران تا زمان تعطیلی شناگاه های آلوده، عموم مردم با توجه به نصب پرچم های هشدار می توانند از میزان آلودگی شناگاه آگاه شوند. در میان استان های شمالی، مازندران دارای بیشترین شناگاه های آلوده است.

اتتهای پیام/789


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads