کد خبر: 15204 - تاریخ: یکشنبه، 23 دسامبر 2012 - 16:54

برگزاری مراسم 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشت

خوبان خبر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری مراسم روز 8 دی در میدان شهدای ذهاب رشت خبر داد

به گزارش خوبان به نقل از فارس،‌ حجت‌الاسلام مجتبی اشجری در جلسه بزرگداشت مراسم 8 دی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر، اظهار کرد: پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دوره قبل اتفاق‌هایی افتاد که طعم شیرینی حضور مردم را برای آنها تلخ کرد.

وی با اشاره به اینکه هر قدر از عمر انقلاب می‌گذرد، استوارتر می‌شود،‌ افزود: تشخیص مردم در روز 9 دی برگ زرین دیگری را در دفتر تاریخ انقلاب ‌اسلامی ثبت کرد که در این روز کسانی که نامحرم بودند کنار زده شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مردم در روز 9 دی به ولی زمان خود لبیک گفتند و دشمنان نظام را کنار زدند، اضافه کرد: روز 8 دی تنها ویژه گیلان نبود بلکه در 11 استان دیگر این تجمعات برگزار شد که به دلیل دیدار مردم گیلان با مقام معظم رهبری در 8 دی ماه سال 89 مدال بصیرت را مردم استان از ایشان دریافت کردند.

وی ادامه داد: نقشه‌های فتنه‌گران در سال 88 با بصیرت مردم برملا شد و این از الطاف خداوند بود تا کسانی که قصد خیانت داشتند ماهیت درونی خود را نشان دهند.

اشجری با اشاره به برگزاری مراسم روز 8 دی سال‌جاری در روز جمعه،‌ تصریح کرد: به دلیل جایگاه بالای نماز جمعه این مراسم از ساعت 9.5 تا 11 صبح برگزار می‌شود و مردم با اتوبوس به طرف مصلی برای برگزاری نماز جمعه می‌روند.

وی انقلاب را مانند درختی تنومند و استوار که همه در برابر عظمت آن سر تعظیم فرو می‌آورند توصیف کرد و افزود: مردم به اصل ولایت و نظام اسلامی خود عشق می‌ورزند و هر زمان که احساس کنند طبق وظیفه دینی و انسانی خود در صحنه باشند در میدان حاضر می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه مراکز دانشگاهی و آموزشی باید حضور در روز 8 دی را جدی بگیرند،‌ خاطرنشان کرد: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در میدان شهدای ذهاب رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان فتنه عده‌ای تنها نام ولایت را به همراه داشتند اما از فتنه‌گران بیزاری نمی‌جستند،‌ متذکر شد: عده‌ای تولی داشته اما تبری نداشتند اما تعدادی نیز بودند که هر دو را با هم به همراه داشتند.

اشجری، بسترسازی حضور مردم در تهران در روز 9 دی را استان‌هایی دانست که روزهای قبل از آن در صحنه حضور داشتند.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت عاشورا و ولی زمان خود در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی (ع) اذعان کرد: اگر نسبت به این شناخت‌ها بصیرت پیدا کنیم موجب رستگاری مردم می‌شود.

این مسئول اتخاذ تمهیداتی برای حضور مردم از بخش‌های شهرستان رشت در روز 8 دی را موجب برگزاری باشکوه‌تر مراسم تجمع 8 دی جاری دانست.

به گزارش فارس،‌ برخی از حاضران به ارائه راهکارها و پیشنهادهای خود در زمینه برگزاری مراسم روز 8 دی پرداختند.

انتهای پیام/66


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads