کد خبر: 152038 - تاریخ: جمعه، 20 اکتبر 2017 - 11:28

رئیس حوزه‌ی قضایی خمام:

عده ای با پرپایی تجمعات و فعالیت گسترده در فضای مجازی سعی بر سوار شدن بر موج احساسات مردم دارند

علی‌اصغر عسگری زئیس حوزه قضایی خمام در یادداشتی نوشت:عده ای با پرپایی تجمعات و فعالیت گسترده در فضای مجازی سعی بر سوار شدن بر موج احساسات پاک و جریحه دار شده مردم می باشند.

به گزارش خوبان: علی‌اصغر عسگری رئیس حوزه‌ی قضایی خمام در خصوص حاشیه های پیش آماده در قتل اهورا در یادداشتی نوشت:

همانگونه که بسیاری از مردم به طرق مختلف اطلاع یافته اند جنایت نسبت به اهورا پس از طی مسیری با فاصله زمانی کوتاه و با و وقوع چند اتفاق پی در پی  واقع گردید که این اتفاقات عبارتند از : 1- وقوع طلاق بین پدر و مادر اهورا با داشتن فرشته ای کوچک که خداوند متعال از راه لطف به ایشان بخشیده بود 2- تبدیل اهورا به فرزند طلاق و بی دفاع در در برابر آسیب های اجتماعی3- ازدواج بعدی دو نفر که هر دو سابقه یک بار طلاق را در زندگی خود دارند 4- مداخله فضای مجازی در طلاق و ازدواج ذکر شده و نتیجه با در نظر گرفتن پیش زمینه سست بودن مبانی فکری و اخلاقی و دینی جنایتی هولناک که باعث جریحه دار شدن احساسات یک شهر و یک استان و یک کشور شد. و درست در همان لحظه ای که جسم کوچک آن کودک معصوم در میان اندوه خانواده و مردم شهر به خاک سپرده می شد بسیاری از دادگاه های خانواده شاهد آغاز یا تداوم همان مسیر منتهی به جنایت در بین خانواده های دیگر بودند : 1- مداخله فضای مجازی 2- درخواست طلاق با وجود داشتن فرزند 3- وقوع طلاق و ایجاد هویت اجتماعی جدید تحت عنوان فرزند طلاق و کنار رفتن پدر و مادر طفل به عنوان حامی وی در برابر آسیب های اجتماعی 4- بی دفاع ماندن طفل و ….  آیا به تعبیر قرآن کریم عبرت نمی گیرند ؟ آیا قدری تفکر نمی کنند؟ آیا به راستی گمان می برند که آسیب به فرزندان طلاق تنها در صورت وقع جنایتی مشابه با اهورا اندوهناک است ؟ آیا آسیب روحی و روانی وارده بر فرزندان طلاق که تا پایان عمر با آنان خواهد بود را جنایت نمی دانند ؟ این فرزندان معصوم به چه گناهی باید این ظلم و ستم را از والدین خود تحمل کنند ؟و نکته جالب اینکه عده ای که گویی مرگ را برای همسایه می دانند با سوءاستفاده از احساسات پاک مردم اخبار و عکس و فیلم مربوط به این جنایت را از طریق همان فضای مجازی به سر تاسر جهان ارسال می نمایند تا در اطلاع جهانیان از این جنایت هولناک شریک گردند و در حالیکه دستگاه قضایی با جدیت و قاطعیت در حال رسیدگی به موضوع می باشد با پرپایی تجمعات و فعالیت گسترده در فضای مجازی سعی بر سوار شدن بر موج احساسات پاک و جریحه دار شده مردم می باشند حال آنکه این اعمال به ایجاد خلل در روند انجام تحقیقات قضایی ثمره ای نخواهد داشت و اگر ایشان به واقع دارای نیت خیر خواهانه می باشد می توانند تلاش خود را در جهت کاهش طلاق لااقل در خانواده های دارای فرزند خردسال مثلا از طریق کمپین های با اسم ” نه به طلاق به خاطر فرزندم”متمرکز کنند تا ضمن پیشگیری از وقوع جنایت های مشابه،در بهره مندی جامعه از وجود خانواده های استوار و مستحکم بهره مند سازند.

انتهای پیام/558


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads