کد خبر: 151984 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 اکتبر 2017 - 13:59

فرماندار رشت در جمع زنان:

مشارکت بیشتر زنان در مسائل اجتماعی ، سیاسی وفرهنگی موجب نشاط و پویایی جامعه خواهد شد

فرماندار رشت گفت: با بستری که دولت و نظام در جامعه فراهم کرده است زنان جامعه ما از این فرصت باید استفاده کنند زیرا با مشارکت هر چه بیشتر زنان در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی باعث نشاط و پویایی اجتماع خواهد شد .

به گزارش خوبان، سیروس شفقی در نشست صمیمی بانوان فعال سیاسی و اجتماعی شهرستان رشت با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل میدهند گفت: زنان از تولد ، رشد ، بلوغ و شکوفایی جامعه نقش بسیار مهمی دارند.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: حضور فعال بانوان سازمان مردم نهاد به عنوان زنان پیشرو شهرستان در فعالیت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه باعث هدف دار شدن برنامه های زنان شهرستان خواهند شد.

وی به توسعه پایدار در جامعه اشاره کرد و گفت : برای توسعه پایدار باید ازهمه نیروهای جامعه استفاده شود و زنان و مردان جامعه هر دو برای رسیدن به این هدف در صحنه حضور داشته باشند و از توانمندیهایشان استفاده شود.

شفقی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از برنامه های مهم و مورد تاکید دولت است و همواره به آن توجه شده است خاطرنشان کرد: برای حضور زنان در جامعه در ابتدا باور پذیری آنان در عرصه اجتماع را می طلب و زنان برای تحقق مطالباتشان اعتماد به نفس خود را باید تقویت کنند. همچنین نیاز است که بانوان با اعتماد به نفس بیشتر، آمادگی پذیرش مسوولیت های بیشتر را داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برگزاری چنین جلساتی ازسوی بانوان حرکتی بسیار موثری است گفت : شما بانوان امروزدر این جلسه به عنوان پیشگامان در این عرصه محسوب می شوید و این یعنی خودباوری زنان و بانوان را نشان میدهد.

وی ادامه داد: با بستری که دولت و نظام در جامعه فراهم کرده است زنان جامعه ما از این فرصت باید استفاده کنند زیرا با مشارکت هر چه بیشتر زنان در مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی باعث نشاط و پویایی اجتماع خواهد شد .

وی اذعان کرد : زمانی حرکتهای این چنین به موفقیت میرسد که در ابتدا زنان خود بستر سازی کنند و بانوان بیشتری را با خود همراه کنند. با مطالبه گری بیشتر توانمندیهای بانوان را به حامعه بشناسند و اعلام کنند که زنان جامعه میتواند با تفکر و توانایی خود در بسیاری ازموارد مشکلات جامعه را حل نمایند.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه در دانشگاه ها زنان ما حضور خوبی  دارند گفت: باید همه کمک کنیم تا از پتاسیل تحصیل کرده زنان در جامعه بیشتر استفاده شود.

وی اعلام کرد : در آینده نزدیک کارگروه اشتغال و جوانان را تشکیل خواهیم داد و به اعتقاد بنده افکار مختلف باعث راهگشایی در مسائل و مشکلات خواهد شد.

شفقی افزود : این جلسات وکارگروها را باید هدف دار کنیم تا خروجی مناسبی را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در مورد اشتغال بانوان به ویژه زنان روستایی میتوان با استفاده از این کارگروهها راهکارهای مناسبی را پیدا کرد؛ این کارگروه ها حمایت فرمانداری را خواهند داشت.

وی گفت : فعال اجتماعی و سیاسی یعنی اگاهی کامل  به مشکلات جامعه داشته باشند  و از مسئولان در زمینه رشد و بالندگی زنان و اقشار مختلف جامعه مطالبگری کنند.

انتهای پیام/977


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads