کد خبر: 151943 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 اکتبر 2017 - 08:46

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

طرح هوشمند‌سازی مدارس در منطقه آزاد انزلی اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه طرح هوشمند‌سازی مدارس در ۲۰ مدرسه منطقه آزاد انزلی اجرا می‌شود گفت: طرح هوشمند‌سازی مدارس در ۲۰ مدرسه منطقه آزاد انزلی به‌صورت پایلت و رایگان اجرا می‌شود.

به گزارش خوبان، رضا مسرور در نشست معرفی و آغاز به کار طرح هوشمندسازی مدارس در منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور طرح ملی هوشمندسازی مدارس در منطقه آزاد انزلی اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه طرح هوشمندسازی در مدارس به‌صورت پایلوت اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری نهاد ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد انزلی، شرکت استونیایی به‌عنوان مجری طرح و مرکز گسترش فناوری اطلاعات ایران اجرا می‌شود.

مسرور اجرای طرح مذکور در منطقه آزاد انزلی را مطلوب عنوان کرد و با تاکید بر اینکه اجرای تمامی شاخص‌ها و خدمات دولت به‌صورت الکترونیک از مهم‌ترین اهداف سازمان منطقه آزاد انزلی است گفت: طرح هوشمند‌سازی مدارس در منطقه آزاد انزلی در راستای این اهداف اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات نقش مهمی در بخش‌های مختلف جامعه امروز به‌ویژه در زمینه دانش‌افزایی دارد افزود: بهره‌گیری از ظرفیت مدارس هوشمند می‌تواند گامی موثر در فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از اینترنت به‌منظور تحقق اهداف علمی و آموزشی دانش آموزان باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی شرکت استونیایی طرح هوشمندسازی مدارس را اجرا کننده این طرح در اروپا و آسیای میانه عنوان کرد و اظهار داشت: این شرکت طرح مذکور را به‌صورت پایلوت و به‌طور رایگان در منطقه آزاد انزلی اجرا می‌کند.

مسرور از اجرای طرح هوشمند‌سازی مدارس در 20 مدرسه منطقه آزاد انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: مدارس هوشمند رویکرد مطلوب در راستای ایجاد بستری مناسب جهت رشد و تعالی سرمایه‌های فکری در جامعه است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ارتقاء دانایی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین را مهم‌ترین دغدغه نظام آموزشی و پرورشی دانست و بیان کرد: این امر با تلفیق فناوری اطلاعات و برنامه‌های درسی، تغییراتی اساسی در فرآیند یادگیری ایجاد می‌کند.

مسرور با اشاره به اینکه مهم‌ترین نتایج اجرای طرح هوشمندسازی مدارس تغییر نقش معلم به‌عنوان راهنما است تاکید کرد: معلمان و مربیان در مدارس هوشمند دیگر نقش افراد انتقال دهنده دانش را نداشته و راهنمای دانش هستند.

وی نقش دانش‌آموزان در مدارس هوشمند را به‌عنوان عضو فعال، خلاق، نقاد و مشارکت‌جو به‌جای عضوی منفعل و مصرف‌کننده دانش عنوان کرد و گفت:  نظام ارزشیابی در این مدارس به‌صورت فرآیندمحور محاسبه شده و شیوه نتیجه‌محور در این ارزشیابی مدنظر نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در مدارس هوشمند، اولیاء با بهره‌گیری از توانمندی‌های این سیستم آموزشی در جریان مسیر آموزشی فرزندان خود قرار گرفته و با مدرسه ارتباط گسترده‌ای را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads