کد خبر: 151905 - تاریخ: چهارشنبه، 18 اکتبر 2017 - 13:26

مدیرکل استاندارد تحقیقات صنعتی استان گیلان:

طرح آزمون دیسپنسرهای جایگاه CNG در رشت اجرایی شد

مدیرکل استاندارد تحقیقات صنعتی استان گیلان با بیان اینکه طرح آزمون دیسپنسرهای جایگاه CNG در رشت اجرا شد گفت: این طرح برای نخستین بار به‌طور پایلوت کشوری در رشت اجرا شد.

به گزارش خوبان ، داریوش اشکانی‌پور صبح امروز در جریان  افتتاح طرح آزمون دوره‌ای دیسپنسر‌های جایگاه CNG در رشت اظهار داشت: این طرح به‌صورت پایلوت کشوری در استان گیلان و شهرستان رشت برگزار می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان اجرای این طرح را برای نخستین بار در کشور عنوان کرد و افزود: این طرح به‌منظور ارتقاء استاندارد سوختگیری در جایگاه‌های CNG اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح آزمایشی آزمون دوره‌ای دیسپنسرهای جایگاه‌های CNG توسط آزمایشگاه شرکت پویندگان بهبود کیفیت و از سوی مرکز ملی اندازه‌شناسی، اوزان و مقیاس‌های سازمان ملی استاندارد تأیید صلاحیت شده است.

اشکانی‌پور با تاکید بر اینکه طرح مذکور تحولی مطلوب در راستای استانداردسازی میزان و تعرفه در سوختگیری است تصریح کرد: طرح آزمون دیسپنسرهای جایگاه CNG در کمیت و کیفیت سوختگیری موثر است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان ابراز داشت: پس از اتمام طرح پایلوت براساس دستور‌العمل‌ در این طرح حداقل سالی دو بار کلیه دیسپنسرهای جایگاه‌های CNG کشور مورد آزمون دوره‌ای قرار می‌گیرند.

اشکانی‌پور با تاکید بر اینکه در صورت صحت عملکرد جایگاه‌ها در آزمون مذکور گواهی برچسب آزمون بر روی دیسپنسرهای جایگاه نصب می‌شود بیان کرد: با اجرای این طرح از کم فروشی در جایگاه‌های CNG جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به‌طور قطع آزمون دوره‌ای دیسپنسرهای CNG تأثیر به‌سزایی در سلامت داد و ستد عمومی و استانداردسازی جایگاه‌های CNG دارد افزود: این طرح پس از اتمام طرح پایلوت در تمامی کشور اجرا می‌شود.

اشکانی‌پور با بیان اینکه تأیید دیسپنسرهای جایگاه‌ها از مزیت‌های این طرح است خاطرنشان کرد: اجرای این طرح اطمینان خاطر مصرف کنندگان گاز CNG و رضایتمدی دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان تعزیرات حکومتی را به دنبال دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان تاکید کرد: در حال حاضر استاندارد‌سازی کلیه جایگاه‌های CNG با استفاده از خدمات شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد ارتقاء کیفیت و پایش استمرار کیفیت جایگاه از نظر ایمنی در استان اجرا می‌شود گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح کشور با محوریت اداره کل استاندارد استان گیلان و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گیلان در جایگاه CNG مکتب القرآن رشت برگزار شد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads