کد خبر: 151868 - تاریخ: چهارشنبه، 18 اکتبر 2017 - 09:04

فرماندار شهرستان رشت خبرداد:

مجوز خاص جهت حل مشکلات ۴۰ ساله اراضی موقوفه‌ی لشت نشاء صادر شد

فرماندار رشت گفت: موضوع مطالبات سنواتی اوقاف از ادارات و مردم و طرح دعاوی مختلف از سوی این اداره بر علیه ادارات و شهروندان در محاکم قضایی بر اساس این مجوز حل خواهد شد و مردم شهر لشت نشا پس از ۴۰ سال میتوانند با تعیین تکلیف نهایی این موضوع شاهد حل مشکلات موجود شهری خود شوند.

به گزارش خوبان، در جلسه بررسی مشکلات اراضی موقوفه لشت نشاء، فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه وقف یک میراث ماندگار است گفت: وقف سنت حسنه نبوی و صدقه جاریه ای است که سبب جاودانه شدن اموال و باقیات صالحات می شود و رشد دینی، معنوی و فرهنگی در جامعه از جمله آثار و برکات وقف است.

سیروس شفقی با اشاره به اینکه شهر لشت نشا قدمت ۱۰۰ ساله دارد گفت: بخش اعظمی از اراضی این شهر موقوفه است.

وی ادامه داد: در راستای  پیگیریهای بعمل آمده برای حل مشکلات حدود ۴۰ ساله اهالی و تشویق متصرفین و مستاجرین موقوفات و با توجه به وضعیت ضعیف معیشتی اهالی این منطقه مجوز تفویض اختیار خاص از سوی نماینده ولی فقیه و ریس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای تنظیم قرارداد اجاره با متصرفین رقبات و املاک وقفی با معافیت و تخفیف قابل توجه ای صادر گردید است.

فرماندار رشت گفت: موضوع مطالبات سنواتی اوقاف از ادارات و مردم و طرح دعاوی مختلف از سوی این اداره بر علیه ادارات و شهروندان در محاکم قضایی, بر اساس این مجوز حل خواهد شد و مردم شهر لشت نشا پس از ۴۰ سال میتوانند با تعیین  تکلیف نهایی این موضوع شاهد حل مشکلات موجود شهری خود شوند.

وی همچنین افزود: کلیه متصرفین اراضی نسقی بخش لشت نشاء که قبل از سال ۶۳ در قطعه زمین مورد تصرف خود با هر نوع کاربری احداث اعیانی کرده اند از پرداخت پذیره و اجور معوقه معاف شدند و همچنین متصرفین که از تاریخ ۶۳/۹/۸ تا تاریخ ۸۲/۸/۴ احداث اعیان نمودند با کاربری های مسکونی، باغداری، گلخانه و غیره با هر مساحتی فقط ۵ درصد باید پرداخت کنند و برای کسانی که نسق زارعانه ندارند به غیر از تملک تجاری از ابتدای تصرف تا ۸/۳/ ۸۲مشمول پرداخت ۲۰ درصد اجاره خواهند بود و نیز شرایط خاص دیگری در جهت تسهیل مشکلات مردمی منظور گردیده است.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه این ابلاغیه که مشمول معافیت و تخفیف های قابل توجهی در مورد مستاجرین موقافات لشت نشاء است افزود: این ابلاغیه از تاریخ ۹۶/۷/۲ صادر شده است و به مدت یکسال برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه و برای ساماندهی زمینهای موقوفه قابل اجرا است.

وی ادامه داد: این فرصت بسیار مناسبی برای رفع مشکلات و محدودیت های موجود لشت نشاء است و باید مسئولان با بهره گیری بهینه از این فرصت، بویژه توسط  شورای اسلامی شهر رشت، شهرداری و بخشداری این مهم را پیگیری کنند.

وی در پایان باز هم از همکاری بسیار خوب و پیگیری های اداره اوقاف و امور خیریه در ایجاد این فرصت و پایان بسیاری از دعاوی حقوقی و احکام صادره تخریبی و اجور انباشته شده سنواتی  تشکر کرد.

 

انتهای پیام/789


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads