کد خبر: 151791 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 اکتبر 2017 - 09:15

عضو شورای شهر رشت :

قدمت تاریخی بازار رشت مانعی برای توسعه است  

عضو شورای شهر رشت گفت:بازار بزرگ رشت پاسخگوی نیازهای فعلی شهر رشت نیست و مشکلات زیادی را برای کارهای امدادی به وجود می آورد.

به گرارش  خوبان، جلال الدین محمد شکریه با اشاره به اینکه برای ساماندهی اصناف آلاینده باید علاوه بر همیاری سازمانهای مربوطه، اصناف نیز در چنین امری اراده کافی را از خود نشان دهند اظهار کرد: شهر صنعتی سپیدرود در مورد اینکار اعلام آمادگی کرده است .

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه در فصل زمستان و با بارش برف در استان گیلان مشکلات عمده ای در بازار رشت به وجود می آید گفت: سایبان‌ها و سیم کشی های غیر استاندارد و معابر تنگ و باریک، مشکلات زیادی را برای کارهای امدادی به وجود می آورد .

شکریه با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در توسعه بازار رشت مسائل مربوط به سازمان میراث فرهنگی و قدمت تاریخی بازار است اظهار کرد:در بعضی از نقاط برای ساخت و اضافه کردن امکانات رفاهی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم .

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه یکی از روش های ساماندهی اصناف، انتقال برخی از شرکت های پخش کننده به شهرک سپیدرود است،گفت: بسیاری از شرکت های پخش داخل بازار علاوه بر مشکلات تردد دارای انبار مناسب نیستند و با فضای کم برای انبار وسایل روبرو اند لذا با کوچ به سمت شهرک سپیدرود می توانند از فضای مناسبت تری برخوردار شوند .

وی با اشاره به اینکه مکان در نظر گرفته شده برای اصناف جهت انتقال، یک سایت با امکانات مکانیزه و پیشرفته است افزود: بعضی از اصناف در ورودی های شهر با توجه به بازخورد نامناسب شهری، باید به نقاط دیگر انتقال پیدا کنند .

شکریه با بیان اینکه گیلان استانی توریست پذیر است اظهار کرد: وجود برخی از واحدهای صنفی در مناطق گردشگری باعث کاهش اشتیاق توریست‌ها در بازدید از این مکان ها می شود .

رییس اتاق اصناف مرکز گیلان با اشاره به واگذاری مالکیت املاک به واحدهای صنفی در شهرک های صنعتی به صورت قسطی، عنوان کرد: اتحادیه های درودگران، مواد غذایی و لوازم خانگی از این انتقال استقبال کرده اند .

شکریه با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم بزرگترین شهرک مبل و لوازم چوبی شمال کشور را راه اندازی کنیم افزود: قدرت رقابت با توجه به حضور شرکت های مختلف افزایش می یابد .

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اینکه اشتغال مولد در شهرک های صنعتی نمود پیدا می کند اظهار کرد: با خرید در این شهرک ها بار عظیمی از ترافیک شهری کاسته خواهد شد و مردم نیز با سهولت و آرامش می توانند اقدام به خرید کنند .

نایب رییس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه اتحادیه بلور فروشان آمادگی خود را برای انتقال چندین واحد تجاری به شهرک صنعتی اعلام داشته است گفت: بازار بزرگ شهر رشت پاسخگوی نیازهای فعلی شهر رشت نیست و لازم است هر چه سریع تر اصناف به فکر انتقال باشند .

شکریه با اشاره به اینکه برای انتقال واحد های صنفی آلاینده صوتی و زیست محیطی نیاز به کمک دولت داریم اضافه کرد: حمایت‌های دولت در خصوص امنیت شغلی و نیازهای افراد در انتقال واحدها مورد نیاز اصناف است.

انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads