کد خبر: 151673 - تاریخ: یکشنبه، 15 اکتبر 2017 - 08:57

نرخ مصوب سفر هوایی به کربلا چقدر است؟

در حالی ایرلاین‌ها، چارترکننده‌های طرف قرارداد آن‌ها و آژانس‌ها برای بازه زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان موظف به فروش بلیت پرواز‌های اربعین طبق نرخ مصوب شده‌اند، که برخی از این متولیان با نرخ‌گذاری‌های غیرمنطقی صندلی پرواز، دنبال خالی کردن جیب مردم هستند.

به گزارش خوبان، هر ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین، میزان سفر به عتبات عالیات افزایش می‌یابد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در این زمان تهیه بلیت است.

در این میان سودجویان از فرصت استفاده کرده و با افزایش نرخ بلیت پول خوبی به جیب می‌زنند.

به علاوه سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در ایام اربعین را تعیین می‌کند و در سال‌های جهت جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نرخ پرواز‌های اربعین ۸۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تعیین شد.

همچنین در سال جاری دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از تعیین سقف نرخ بلیت پرواز عتبات عالیات در اربعین امسال خبر داد و گفت: نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد ــ‌نجف و تهران‌ــ‌نجف به‌ترتیب یک میلیون و  ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

درجلسه مشترک ایرلاین‌ها، انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری با موضوع تعیین نرخ پرواز عتبات عالیات برای ایام اربعین نرخ‌گذاری انجام‌شده برای پرواز‌های مذکور در بازه زمانی ۱۳ آبان تا ۲۲ آبان‌ماه است. مطابق توافق صورت‌گرفته نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت مشهد‌ــ‌نجف و مشهد‌ــ بغداد یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

نرخ بلیت پرواز رفت و برگشت تهران‌ــ‌نجف و تهران ــ بغداد نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شده و قیمت بلیت پرواز از سایر شهر‌های کشور به شهر‌های نجف و بغداد نیز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

نرخ بلیت افراد زیر ۱۲ سال معادل ۷۵ درصد نرخ بلیت بزرگسالان است، نرخ بلیت پرواز تهران ــ نجف ۶۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت یک‌طرفه مشهد ــ نجف نیز ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت بلیت پرواز‌های بیزینس بر اساس تعرفه ایرلاین‌ها اعلام می‌شود و مقرر شده شرکت‌های هواپیمایی نسبت به فروش تدریجی اقدام کنند، در این راستا لیست دفاتر مجوزدار در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی بارگذاری می‌شود.

ایرلاین‌ها از تمام ظرفیت‌های خود در این ایام استفاده می‌کنند که شرکت‌های هواپیمایی تا ۲۰ مهرماه فرصت دارند برای پرواز‌های اربعین برنامه‌ریزی و مجوز‌های لازم را دریافت کنند و از این تاریخ به بعد تکلیف پرواز‌ها مشخص می‌شود.

فروش بلیت پرواز‌های برنامه‌ریزی شده عتبات عالیات از سوی شرکت‌های هواپیمایی در حال انجام است و برنامه‌ریزی صورت گرفته تا از فعالیت دلالان در ایام اربعین جلوگیری شود.

قیمت پرواز عتبات عالیات برای بازره زمانی ۱۳ تا ۲۲ آبان‌ماه امسال تعیین شده و بر همین اساس فروش انجام می‌شود؛ که برای پرواز‌های فوق‌العاده به عتبات عالیات در ایم اربعین حسینی نیز شرکت‌های هواپیمایی باید تا ۲۰ مهرماه درخواست خود را جهت دریافت مجوز به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه دهند.

گفتنی است انتظار می‌رود با ورود هر چه زودتر سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی به موضوع نرخ بلیت پرواز‌های اربعین و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه بلیت، تلاش شود، زائران حسینی به دور از دغدغه‌های بازار واسطه‌گری، در این تجمع بزرگ مسلمانان حاضر شوند و دولت با نظارت دقیق بر نرخ‌گذاری پرواز‌های اربعین، مانع از رشد بازارسیاه و واسطه‌گری برای خالی کردن جیب زوار شو‌د.

منبع:میزان

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads