کد خبر: 151669 - تاریخ: یکشنبه، 15 اکتبر 2017 - 08:44

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

استان گیلان بیشترین تعداد سالمندان را در کشور دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: این استان بیشترین تعداد سالمندان را در میان استان‌های کشور داراست و انتظار می‌رود تا قوانین حمایتی بیشتری در حوزه سالمندان وجود داشته باشد.

به گزارش خوبان، شاهرخ یوسف زاده چابک شب گذشته در همایش تجلیل از سالمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیمارستان پورسینا رشت با اعلام اینکه متوسط عمر افراد در استان گیلان در حال افزایش است اظهار داشت: عمر متوسط هر فرد از ابتدای انقلاب تا کنون از 54 سال به 74 رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره اینکه دوران سالمندی نیازهای خاص و ویژه خود را دارد خاطرنشان کرد: بیماری‌های اطفال عموماً مادرزادی است اما بیماری‌های سالمندان عموماً اکتسابی است که در طول زندگی نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مردم در طول عمر نگران دوران سالمندی هستند و جهت رفع این نگرانی به‌دنبال جمع‌آوری اندوخته مالی‌اند ابراز داشت: لازم است در کنار اندوخته مالی به‌دنبال حفظ سلامت خود در دوران سالمندی هم باشند.

یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه حفظ سلامت بدن باید از دوران جوانی شروع شود اظهار داشت: دوران سالمندی وقت آن نیست که تازه به فکر ورزش، سلامت و تغذیه سالم خود باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اعلام اینکه سن فعالیت در کشورهای پیشرفته دیگر بالاتر از سن فعالیت در ایران است عنوان داشت: ایجاد رفاه اجتماعی و تامین معیشتی سالمندان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

یوسف‌زاده چابک با اعلام اینکه استان گیلان بیشترین تعداد سالمندان را در میان استان‌های کشور دارا است خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تا قوانین حمایتی بیشتری در حوزه سالمندان وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل شورای حمایت از سالمندان با همکاری استانداری، هلال‌احمر، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: با وجود این نهادها باید برنامه‌ریزی‌های لازم جهت حمایت از سالمندان را انجام دهند تا نتیجه آن دوران سالمندی بانشاط برای مردم باشد.

انتهای پیام/789


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads