کد خبر: 151610 - تاریخ: شنبه، 14 اکتبر 2017 - 13:51

فرماندار شهرستان رشت:

ملت ایران در مقابل هر تهدید دشمن با اقتدار ایستادگی می‌کند/ دهداران بازوان اجرایی دولت در روستاها هستند

فرماندار شهرستان رشت، دهداران را بازوان اجرایی سیاست‌های دولت در روستاها خواند و افزود: دهداران باید در جریان همه پروژه‌ها قرار بگیرند. تا به‌عنوان مدیران اجرایی روستاها پیگیر پروژه‌ها باشند.

به گزارش خوبان، سیروس شفقی فرماندار رشت در همایش روز روستا پیش از ظهر امروز با اشاره به سخنان ضد ایرانی ترامپ اظهار کرد: این توانمندی فرزندان این نظام در مذاکرات است که امروز رئیس‌جمهور آمریکا از آن احساس ناراحتی می‌کند.

وی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان نهاد اصلی انقلاب که بهترین جوانان را درراه مبارزه با تروریسم قربانی کرده است، تصریح کرد: تروریست خواندن این نهاد انقلابی مضحک است لذا دشمنان بدانند ایران اسلامی با وحدت و انسجام نشان خواهند داد که در مقابل هر تهدیدی بااقتدار ایستادگی می‌کند.

شفقی با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا، دهیاری‌ها را آخرین حلقه اجرایی بین دولت و مردم دانست و زحمات و تلاش شبانه‌روزی دهیاران در خصوص به اجرا درآوردن مصوبات و سیاست‌های دولت را ستودنی دانست.

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر اینکه هیچ روستانشینی نباید دغدغه معیشتی، رفاهی و بهداشتی داشته باشد، گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که مردم با مهاجرت معکوس به روستاها ترغیب شوند.

وی با اذعان به اینکه باروی کار آمدن دولت تدبیر و امید و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی شاهد حرکت‌های خوبی در جهت آبادانی روستاها باهمت مضاعف دهیاران هستیم گفت: شایسته است دهیاری‌ها از کمترین منابع بهترین عملکرد را داشت داشته باشند.

 شفقی با اشاره به اینکه روستاها در مسائلی چون پسماند و جمع‌آوری زباله، جذب مشارکت، برخورد با تخلفات ساختمانی و تعریض معابر نیاز به تلاش بیشتری دارند، تصریح کرد: شرایط نامطلوب آب شرب روستایی و ضعف برق، راه روستایی از مشکلات موجود در روستاها است لذا باید تذکری جدی به سازمان آب و فاضلاب روستایی و شهری دهیم زیرا باوجود چندین مورد جلسه جهت رفع این مشکلات به تعهدات خودشان پایبند نبوده و مشکلات را برطرف نکرده‌اند.

وی با اشاره به جلساتی در خصوص اجرای تعهدات در تکمیل آب‌رسانی سراوان اظهار کرد: این پذیرفتنی نیست که هنوز باوجود گذراندن مراحل موردنیاز منطقه فاقد آب‌شور است.

فرماندار شهرستان رشت، دهداران را بازوان اجرایی سیاست‌های دولت در روستاها خواند و افزود: دهداران باید در جریان همه پروژه‌ها قرار بگیرند. تا به‌عنوان مدیران اجرایی روستاها پیگیر پروژه‌ها باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ درصد نرخ برخورداری آب‌شور شهرستان در مقایسه با ۷۶ درصد همین نرخ در استان و ۸۱ درصد در مقایسه با نرم کشوری خبر از عقب‌ماندگی محسوسی می‌دهد که باید درصدد رفع آن مشکل بود.

شفقی از پیش‌بینی تخصیص ۲۱ میلیارد تومان اعتبار برای آب روستایی و اصلاح شبکه‌ها خبر داد و افزود: سه هزار تیر برق با کمک دهیاران جابجا شده که باوجود حدود ۲۳۰ کیلومتر کابل خود نگهدار، شبکه برقی مورد تعویض قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رشت مقام اول شبکه ضعف برق در کشور را دارد، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم روستاها را به لحاظ صنعت، کشاورزی و گردشگری رونق دهیم، شاهد روند تولید اقتصاد روستاها خواهیم بود که این همان اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری معظم نظام است که باید آن را در روستاها هدفمند کرد.

شفقی با تأکید بر اینکه اگر امروز سخن از سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی گفته می‌شود مسیر اجرایی آن از روستاها می‌گذرد، گفت: دهداران ظرفیت‌های معمول را در روستاها شناسایی کرده و از حمایت‌های دولت هم بهره‌مند شوند تا بتوانیم با تلاش مضاعف در بخش‌های مختلف بهره‌گیری‌های مدنظر را شاهد باشیم.

وی بابیان اینکه با توجه به همه تلاش‌های انجام‌شده خلأهای قانونی برای رفع بسیاری از مشکلات روستاها وجود دارد، گفت: من معتقدم اگر پروژه‌های اجرایی را به دهداران بسپاریم با هزینه کمتر و زمان کمتر شاهد نتیجه مطلوب‌تری خواهیم بود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads