کد خبر: 15153 - تاریخ: شنبه، 22 دسامبر 2012 - 21:20

حجت الاسلام عاشوری: غربي ها نيرو های تندرو را فقط براي ضربه زدن به نظام سوريه مي خواهند.

خوبان خبر: آمريکا و جبهه غرب، به هيچ وجه رضايت نمي دهند نيروهاي تندرويي که نام اسلام را با خود يدک مي کشند، صاحب دولت شوند.

به گزارش خوبان، نماز جمعه ی این هفته ی خمام همزمان با سراسر میهن اسلامی در مسجد جامع خمام به امامت حجت الاسلام عاشوری امام جمعه ی خمام برگزار گردید.

ایشان با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت مسیح (ع)، دستور خداوند مبنی بر تبعیت از تعالیم انبیا را ، به جهت بازتاب گسترده آن  در سرتاسر زندگي مادي انسان ها دانستند و ادامه دادند : اگر بنا باشد که هرکس تابع فکر و سليقه خودش باشد و يا هر گروهي و قبيله و يا کشوري تابع افکار جمعي خودشان باشند، آنگاه بايد حجم عظيمي از ثروت هاي خدادادي را هزينه حفظ موقعيت خود و دفع ديگران کنند. اين همه توليد سلاح هاي مرگبار و کشتار بي دليل و تخريب بي جهت، حاصل جدايي از فطرت توحيدي بشر است. اگر همه اين ثروت ها در جهت تأمين نيازهاي واقعي بشر و در مسير سازنده مصرف مي شد، هيچگاه نيازمندي وجود نمي داشت. واقعاً اگر همه استعدادها و توان و ثروت بشر در راه آباداني به کار گرفته مي شد، چقدر دنيا زيباتر و زندگي راحت تر مي شد.

 

b21_300920126943

 

حجت الاسلام عاشوری در بخش دیگری از سخنانشان  با اشاره به مشکل کشورهای مسیحی در جهت کشتار يکديگر و تخريب زيرساخت ها و ويراني محيط زندگي شان ، وضعیت اسفناک سوریه را ترجمان همین مطلب دانستند و تصریح کردند: تروريست هاي سلفي و اخواني و القاعده خيال مي کنند که اگر بتوانند دولت سوريه را ساقط کنند، مي توانند خودشان جايگزين آن شوند، درحاليکه آمريکا و جبهه غرب، به هيچ وجه رضايت نمي دهند نيروهاي تندرويي که نام اسلام را با خود يدک مي کشند، صاحب دولت شوند. غربي ها اين نيرو ها را فقط براي ضربه زدن به نظام سوريه مي خواهند تا همزمان به ايران اسلامي و حزب الله و مقاومت در منطقه، ضربه وارد کنند؛ والا آنها هيچگاه دلشان براي هيچ گروه و مذهبي از مسلمانان نمي سوزد. لکن مصيبت بزرگتر اين است که بسياري از مسلمانان هم از تعاليم کتاب آسماني شان دور هستند.

 

e548_300920126937

 

ایشان در ادامه با اشاره به هفتمین روز ماه صفر میلاد امام موسی کاظم (ع) ماجرای به امامت رسیدن این امام همام را این گونه شرح دادند: منصور دوانيقي که دستور مسموم کردن امام صادق(عليه السلام) را داده بود، اعلام کرد که جانشين آن حضرت را هم از بين ببرند تا شيعيان، تحت فرمان هيچ کسي متحد نشوند. امام صادق(عليه السلام) نيز به منظور حفظ جان امام بعدي با فراست کامل به گونه اي آن حضرت را معرفي کرد که هم شيعيان خاص ايشان پي به امامتش ببرند و هم دشمنان قادر به تشخيص او نباشند. امام صادق(عليه السلام) سه نفر را بعنوان جانشين خود معرفي کردند: يکي منصور دوانيقي(خليفه عباسي)، دوم فرزند بزرگ خود عبدالله افطح و سوم فرزند کوچکترشان حضرت موسي بن جعفر(عليه السلام) را. وقتي خبرش به منصور خليفه عباسي رسيد، متحيّر ماند و نمي دانست چه کار بکند. لکن وقتي اين خبر را به ابوحمزه ثمالي، آن شاگرد خاص حضرت رساندند، گفت: من امام بعدي را شناختم: زيرا وصيت امام صادق(عليه السلام) به منصور دوانيقي، از روي تقيّه و بخاطر دفع شرّ او بوده است. و فرزند بزرگتر هم به فرمايش پيامبر اکرم(صلي الله عليه و آله وسلم) در صورتي مي تواند امام باشد که عيبي در بدن و دين او نباشد. و همينکه امام(عليه السلام) فرزند کوچک را در رديف فرزند بزرگ قرار داده، معلوم مي شود که فرزند کوچک امام است؛ والا اگر فرزند بزرگ امام مي بود، فرزند کوچک نمي توانست هم رديف او قرار بگيرد.

 

d5631_300920126945

 

انتهای پیام/89

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads