کد خبر: 151526 - تاریخ: جمعه، 13 اکتبر 2017 - 14:08

امام جمعه موقت رشت:

شورای عالی انقلاب فرهنگی به فکر “اسلامی سازی” آموزش و پرورش باشد

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید فکری به وضعیت آموزش و پرورش و آموزش عالی بکند گفت: پس از گذشت چندین سال از ابلاغ، سند اسلامی سازی دانشگاه‌ها هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش خوبان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پوررضا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر در مورد توانایی تشخیص و شناخت حق اظهار داشت: عقل سالم با تشخیص خوبی‌ها انسان را به تعالی می‌رساند.

خطیب نماز جمعه شهرستان رشت با بیان اینکه عقل سالم باعث امیدوار شدن دیگران به انسان می‌شود تصریح کرد: یکی از نشانه‌های مومن توانایی تشخیص نیکی از پلیدی است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه در آخر زمان دو رویی در مردم دیده می‌شود ابراز داشت: نباید فریبکاری را زرنگی معنی کرد که به این موضوع در نهج البلاغه اشاره شده است.

پوررضا با بیان اینکه وحدت بین مسلمان و تقوای جامعه اسلامی توسط دشمنان نشانه گرفته شده است عنوان کرد: ایمان جاده لغزنده‌ای است که فراز و نشیب‌های زیادی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انسان به‌وسیله تقوا، روح و روان خود را پرورش می‌دهد اما افراد بی‌ایمان از این نعمت بی‌بهره هستند اظهار داشت: خود افراد نقش مهمی در افزایش ایمانشان و عدم انحراف از راه مستقیم دارند.

پوررضا با بیان اینکه در جنگ احد شایعه‌ای در مورد شهادت حضرت محمد (ص) منتشر شد افزود: برای رسیدن به موفقیت، دشمنان راهکارهای مختلفی از جمله شایعه را به کار می‌بندند تا مسلمانان را از راه مستقیم دور کنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه 9 هزار شهید از جامعه روحانی در عرصه‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند تصریح کرد: یکی از افتخارات روحانیان حضور در صحنه‌های مختلف با دادن جان خودشان برای اسلام و انقلاب است.

پوررضا با بیان اینکه نباید در هیچ کجای جامعه اسلامی ظلم و ستم به مسلمانان رواج یابد اظهار داشت: باید با فرهنگ حسینی زندگی کرد تا جامعه اسلامی به انحراف نرود.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه چشم امید انقلاب اسلامی به جوانان است بیان داشت: جوانان باید با تقوای الهی به تعالی برسند تا بتوانند از گناهان دوری کنند.

پوررضا با بیان اینکه در رحمت خداوند به‌روی تمامی بندگان او باز است اعلام کرد: گره‌گشایی از کار مردم و رفع نیازهای آن‌ها یکی از راه‌های رسیدن به تعالی و بهشت است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مناسبت‌های زیادی در هفته آینده وجود دارد تصریح کرد: قبول کردن مسئولیت توسط مدیران یکی از بزرگترین کارها است.

وی با بیان اینکه باید با حفظ عزت با مردم صحبت کرد و در یک مجموعه نباید به مردم ظلم شود خاطرنشان کرد: حتی کوچکترین لغزش به بخشی از بدنه اسلامی آسیب می‌زند.

پوررضا با اشاره به اینکه دشمنان منتظر هستند که به جامعه سلامی ضربه بزنند بیان داشت: دقت و تلاش در کارها باید سر لوحه کار قرار بگیرد و باید همانند حضرت علی (ع) در هر مسئولیتی عمل کرد.

خطیب نماز جمعه شهرستان رشت با اشاره به اینکه  مدیریت همانند یک امانت در نزد مدیران است اظهار داشت: مدیران باید سعی کنند تا مسئولیت خود را به بهترین  روش انجام دهند.

پوررضا با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی در حال اشاعه شایعات بر علیه نظام و مسئولان نظام است ابراز داشت: در فضای مجازی شایعات زیادی بر علیه نظام جمهوری اسلامی در حال پخش شدن است.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه 97 درصد فضای مجازی در سرزمین‌های اشغالی فیلتر است تصریح کرد: حدود 30 درصد فضای مجازی در کشور ایران فیلتر است که با نرم افزازهای مختلف به مقدار کمتری کاهش یافته است.

پوررضا با بیان اینکه مهرماه هر سال مصادف با  آغاز فصل صیادی در استان‌های شمالی کشور است اعلام داشت: باید به نیازهای صیادی و رفاه حال آن‌ها توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه باید از خانواده‌های شهدا دلجویی کرد بیان داشت: گوش دادن به مشکلات و درد دل‌های خانواده شهدا کوچکترین کار برای آن‌ها است.

وی با بیان اینکه هنوز وزیر برای وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری مشخص نشده است گفت: بیش از 70 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها حضور دارند و باید برای این وزارتخانه مهم تصمیم گیری شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه دشمنان جنگ احزاب را به راه انداخته‌اند اعلام کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی باید فکری به وضعیت آموزش و پرورش و آموزش عالی بکند.

وی با بیان اینکه از ابلاغ سند اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها چندین سال می‌گذرد اظهار داشت: پس از گذشت چندین سال از ابلاغ، این سند هنوز اجرایی نشده است.

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه بحث‌های زیادی در مورد برجام مطرح است بیان کرد: اگر تصمیم بر خروج از برجام است همه باید از آن خارج شوند.

پوررضا با بیان اینکه به جوانان در مورد دشمن بودن آمریکا با مردم ایران آموزش داده نشده است گفت: بسیاری از جوانان فکر می‌کنند که امکان پیشرفت برای آن‌ها فقط در آمریکا ممکن است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads