کد خبر: 151446 - تاریخ: پنج‌شنبه، 12 اکتبر 2017 - 09:41

مدیرکل پست استان گیلان :

گیلان، پایلوت کشوری در اجرای پروژه استعلام میان دستگاهی املاک

پروژه استعلام میان دستگاهی املاک به عنوان پایلوت کشور در آینده ای نزدیک در گیلان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خوبان، ابوالفضل باقری منش، مدیرکل پست استان گیلان در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته پست برگزار شد، گفت: با بهره برداری از این طرح مردم برای اخذ استعلام ملک و پروانه کسب نیازی به مراجعه به سازمان های مرتبط با استعلام ندارند.

کاهش رفت و آلودگی ناشی از ترافیک، کارهش مراجعات مردمی در دستگاه های دولتی، کاهش هزینه و استهلاک و افزایش بهره وری از مهمترین مزایای طرح استعلام میان دستگاهی املاک در گیلان است.

وی افزود: برای پیشبرد این طرح ملی تاکنون 500 کاربر 28دستگاه مرتبط با استعلام میان دستگاهی املاک آموزش فرا گرفتند.

مدیرکل پست استان گیلان با بیان اینکه پروژه استعلام میان دستگاهی املاک از فازهای طرح سیماک (سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور) است، اعلام کرد: طرح استانداردسازی آدرس های مکان از دیگر فازهای طرح سیماک است که در گیلان اجرا شد.

باقری منش اظهار داشت: تاکنون طرح استانداردسازی آدرس های مکان در شهرهای رشت، لاهیجان و بندرانزلی اجرا شد و در اجرای آن 2میلیون و 100هزار آدرس به هنگام و به روز رسانی شدند.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال همه آدرس های 52 شهر گیلان به هنگام خواهد شد، افزود: گیلان جزء 10 استان پیشگام در اجرای این طرح است.

وی گفت: در 6 ماه نخست سال بیش از 6میلیون و 568هزار مرسوله با 10 درصد رشد از طریق ادارات پست گیلان جابه جا شد.

مدیرکل پست استان گیلان همچنین از افتتاح 100 دفتر ICT روستایی با تامین امکانات از سوی شرکت ملی پست تا پایان سال در گیلان خبر داد و گفت: در ماه اخیر همچنین سرویس ویژه فرودگاهی در فرودگاه سردار جنگل رشت راه اندازی شد.

باقری منش افزود: بر اساس انعقاد اداره پست و فرودگاه رشت از این پس مرسولات از فرودگاه شهر به فرودگاه های کشور جا به جا خواهد شد.

وی همچنین از راه اندازی اپلیکیشن پست مند خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این نرم افزار می توان بجای حضور در ادارات پست به صورت مجازی تقاضای مرسوله پستی کرد و مرسولات توسط پیک موتوری جابه جا خواهد شد.

مدیرکل اداره پست گیلان همچنین از درخشش 4 نوجوان گیلانی در مسابقه بین المللی نامه نگاری سال 2017 جهانی پست خبر داد و اعلام کرد: هیوا سیرتی، غزل محمدی، نسا کاظمی زاده و سمیرا آرسونی 4 نوجوان زیر 15 سال گیلانی هستند که توانستند در بین 1900کشور دنیا خوش بدرخشند و جز برترین های جهان شوند.

باقری منش تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال 80 هزار گیلانی در ادارات پست گیلان برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند و در این مدت نیز 2500هزار کارت ملی هوشمند تحویل مردم شدند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads