کد خبر: 15120 - تاریخ: شنبه، 22 دسامبر 2012 - 13:03

شاهزاده سعودی هواپیما خریده یا قصر؟! + تصاویر

خوبان خبر: این هواپیما که به قصر شباهت دارد، بزرگترین هواپیمای خصوصی است که تاکنون ساخته شده است و دارای حمامی لوکس با دیوارهای مرمر، سالن موسیقی و پارکینگی برای اتومبیل رولز رویس بن طلال است.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، این هواپیما که به قصر شباهت دارد، بزرگترین هواپیمای خصوصی است که تاکنون ساخته شده است و دارای حمامی لوکس با دیوارهای مرمر، سالن موسیقی و پارکینگی برای اتومبیل رولز رویس بن طلال است.

به گزارش روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، این میلیاردر سعودی همه چیز دارد، جت خصوصی، صدها اتومبیل گرانقیمت و کشتی تفریحی که فیلم جیمز باند بر روی آن ساخته شد؛ وی همچنین سهم بزرگی در شرکت رسانه‌ای «نیوز کورپوریشن» دارد و اینک نیز هواپیمای جدید خود را تحویل می‌گیرد.

 

بر اساس این گزارش، هواپیمای مذکور ظرفیت بیش از 600 مسافر را دارد، اما به دستور بن طلال بیشتر صندلی های آن برداشته شد تا حمام لوکس مورد نظر وی با دیوارهای مرمر، سالن جشن‌های موسیقی و پارکینگ اتومبیل وی تعبیه شود؛ این هواپیما همچنین دارای محلی برای نماز با سجاده مخصوص است که به وسیله یک سیستم کامپیوتری دائما جهت قبله را مشخص می‌کند.

 

این شاهزاده که به «وارن بافت خاورمیانه» ( اشاره به تاجر ثروتمند آمریکایی) مشهور شده است، به عنوان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته می شود و ارزش دارایی های وی 16 میلیارد پوند یعنی معادل 26 میلیارد دلار برآورد می شود.

سخنگوی شرکت ایرباس یادآور شد که این هواپیما در سال آینده میلادی به شاهزاده سعودی تحویل داده می شود؛ وی از ارائه جزئیات بیشتر درباره این هواپیما خودداری کرد و یادآور شد که مالک این هواپیما اجازه انتشار اطلاعات بیشتری درباره آن را نداده است.

 

این در حالی است که شرکت لورسن آلمان اخیرا اعلام کرد که در حال ساخت بزرگترین کشتی تفریحی جهان با هزینه 400 میلیون پوند ( معادل 620 میلیون دلار) است.

این شرکت از فاش کردن هویت مالک این کشتی تفریحی که  طول آن به  180 متر می رسد، خودداری کرد؛ اما شایعه هایی منتشر شده که شاهزاده ولید بن طلال 57 ساله را مالک آن معرفی می کند.

بر اساس این گزارش بن طلال می خواهد این کشتی جدید را جایگزین کشتی قبلی خود  کند که 20 سال از عمر آن می گذرد.

انتهای پیام/73


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads