کد خبر: 151097 - تاریخ: شنبه، 7 اکتبر 2017 - 23:23

آیت‌الله هاشمی شاهرودی درجلسه امروز مجمع:

آمریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این فتنه هستند

رئیس مجمع با ابراز تأسف شدید از تلاش برای ایجاد فتنه جدید در منطقه اقلیم کردستان عراق و توطئه تجزیه این کشور همسایه و مسلمان، گفت: کاملاً روشن است که آمریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این تحرّک و فتنه خطرناک در منطقه هستند.

به گزارش خوبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی و با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این جلسه، رئیس مجمع با ابراز تأسف شدید از تلاش برای ایجاد فتنه جدید دیگری در منطقه اقلیم کردستان عراق و توطئه تجزیه این کشور همسایه و مسلمان، گفت: کاملاً روشن است که آمریکا و اسرائیل صحنه‌گردانان این تحرّک و فتنه خطرناک در منطقه هستند و می‌خواهند اسرائیل جدیدی در منطقه ایجاد کنند، این اقدام بدون شک خیانت بزرگی برای منطقه و جهان اسلام است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، نقش آمریکا در تحرکات منطقه را جدّی و خطرناک توصیف کرد و گفت: این کشور از یک سو تظاهر به مخالفت با طرح همه‌پرسی در کردستان عراق می‌کند، ولی در واقع حامی این طرح است و می‌خواهند بغداد را مجبور به سازش و قبول تجزیه کنند که البته دولت و مردم عراق هوشیارند و کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه در قبال این فتنه جدید مواضع قاطع و اصولی اتخاذ کرده‌اند.

وی با تسلیت درگذشت رئیس جمهوری فقید عراق، جلال طالبانی، گفت: متأسفانه در مراسم تشییع این شخصیت مبارز به جای استفاده از پرچم عراق یکپارچه، از پرچم اقلیم کردستان عراق استفاده شد که این اقدام موجب اعتراض اعضای پارلمان عراق و ترک مراسم شد و همین امر نشان می‌دهد که آمریکا و اسرائیل در پی نفوذ بیشتر در منطقه و ایجاد فتنه قومی‌گرایی خطرناک در منطقه هستند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به پیروزی‌های چشمگیر ارتش و حشدالشعبی عراق علیه تکفیری‌ها، ضرورت برخورد و اقدام قاطع دولت بغداد در برابر این دسیسه خطرناک اسرائیل و آمریکا را برای جلوگیری از تجزیه و تفرقه در عراق خواستار شد و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران باید به صورت قاطع‌تر مواضع اصولی خود در مخالفت با این همه‌پرسی و حمایت از یکپارچگی ارضی عراق را به اطلاع مسئولان کردستان عراق برساند و با گوشزد کردن عواقب این فتنه جدید و خطرناک برای عراق، منطقه و کل جهان اسلام، به آنها به طور جدّی و قاطع هشدار دهند.

وی همراهی و منافع مشترک کشور ترکیه در این مورد با جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق را در برخورد قاطع با تجزیه این کشور و جلوگیری از فتنه‌های آینده بسیار مهم ارزیابی کرد.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی همچنین با اشاره به حضور گسترده و پرشور مردم سراسر کشور در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش از این حضور حماسی و چشمگیر تشکر و قدردانی کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش، درگذشت اخوی آقای دکتر احمدی‌نژاد را به ایشان و خانواده و بازماندگان تسلیت گفت.

در ادامه جلسه، آقای محسن رضایی، دبیر مجمع نیز سخنانی در مورد اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با فتنه‌ی جدید در منطقه اقلیم کردستان عراق ایراد کرد.

رضایی گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای تدابیر رهبر معظم انقلاب در دوره جدید به اطلاع اعضای مجمع رساند.

شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملّی نیز گزارشی از آخرین تحولات در منطقه، به‌ویژه در عراق و منطقه کردستان این کشور و اقدامات انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران در این خصوص را به اطلاع اعضا رساند.

سپس در ادامه مباحث جلسه گذشته، اعضای مجمع دیدگاه‌ها و نظرات خود را در مورد رهنمودهای رهبری معظم انقلاب به اعضای مجمع در حکم جدید و پیوست مربوطه و انتظاراتی که معظم‌له از اعضا در دوره جدید مجمع دارند، بیان کردند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی پس از استماع نظرات اعضای مجمع در خصوص احکام رهبری و پیوست‌های مربوطه، ضرورت توجه جدّی اعضای این دوره مجمع را به اجرای منویات رهبری در ابعاد نظارت، شفاف‌سازی امور، حُسن اجرای دقیق سیاست‌های کلی نظام و مشارکت فعال اعضا در کمیسیون‌ها و صحن مجمع مورد تأکید قرار داد و افزود: رهبری نسبت به این دوره از مجمع تشخیص انتظارات جدّی مؤثری دارند که باید مسئولان به‌ویژه اعضای مجمع و دبیرخانه در جهت تحقق آنها اقدام کنند.

منیع: ایسنا

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads