کد خبر: 150802 - تاریخ: سه‌شنبه، 3 اکتبر 2017 - 08:55

طی نیمه نخست امسال؛

فعال سازی هشت واحد تولیدی غیرفعال در منطقه آزاد انزلی

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از فعال سازی هشت واحد تولیدی غیرفعال در محدوده این منطقه طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خوبان، امین افقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای تحقق برنامه های سازمان در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، با فعال سازی این هشت واحد تعداد واحد هایی که از سه سال و نیم گذشته از حالت راکد به فعال تبدیل شده اند، به عدد 55 رسیده است.
وی افزود: در راستای رونق تولید و کسب و کار در منطقه آزاد انزلی 19 واحد تولیدی نیز برای دریافت 751 میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
افقی با اشاره به اینکه هفت شرکت تولیدی دیگر نیز در حال طی کردن مراحل مربوط به عملیات اجرایی خود برای حضور در بازار تولید هستند، یادآور شد: واحدهای تولیدی با تولید محصولاتی نظیر انواع چوب پلاست از ضایعات کشاورزی ، مکمل خوراک دام ، ظروف اپال، چینی و بلور، انواع شوینده های صنعتی، انواع درب ضد سرقت و مصنوعات چوبی، انواع نما و محصولات تزئینی ساختمانی، دستگاه ازن و ماورای بنفش و در نهایت تولید انواع هیدروکربن سبک و سنگین حاصل از بلندینگ در مدت ذکر شده علاوه برخروج از رکود، در مدار تولید نیز قرار گرفته اند.
وی با اشاره به انجام امور مربوط به ساخت کارخانه و نصب خطوط تولید از سوی چند شرکت در منطقه آزاد انزلی گفت: این شرکت ها نیز در زمینه تولید انواع برس های صنعتی، انواع لوازم نظافت منزل و محل کار بر پایه نانو، تولید فیبر نوری و ساخت پی ای تی اوریجینال علاوه بر اقدام به تولید، در صادرات تولیدات خود نیز اقدام خواهند کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: واحد های فعال شده فعلی به صورت مستقیم برای 337 نفر شغل ایجاد کرده اند و با فعال شدن شرکت هایی که مراحل ساخت خود را سپری می کنند، برای بیش از 100 نفر نیز اشتغالزایی می شود.
افقی به معرفی 19 واحد تولیدی برای دریافت 751 میلیارد ریال تسهیلات از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت ، معدن و تجارت در راستای خروج از رکود و رونق تولید در منطقه اشاره و تاکید کرد: جایگزنی سرمایه گذار جدید، تغییر فناوری خط تولید و یا محصول تولیدی به همراه رفع مشکلات مالی از مهمترین فعالیت های این سازمان برای خروج واحدهای تولیدی غیر فعال از رکود است.
وی با اشاره به معرفی 41 شرکت تولیدی فعال در محدوده منطقه جهت دریافت تسهیلات از طریق کارگروه استانی به بانک های عامل برای اخذ 607 میلیارد ریال تسهیلات افزود: براساس ماده نخست قانون چگونگی اداره مناطق آزاد رشد و توسعه اقتصادی، حضور فعال در بازارهای جهانی و منطقه ای، تولید و صادرات کالا به عنوان مهمترین اهداف مهم این مناطق اعلام شده و این مهم در ماده 11منشور اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نیز تصریح شده است.
افقی گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی توجه به شاخص های اقتصادی به ویژه بخش های تولید با هدف صادرات را مورد توجه ویژه قرار داده و در طول چهار سال گذشته عملکرد مثبت و قابل توجهی در شاخص های صادرات حاصل از تولیداین منطقه بدست آورده است.

انتهای پیام/636


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads