کد خبر: 150566 - تاریخ: یکشنبه، 1 اکتبر 2017 - 02:22

گزارش تصویری /

غم و اندوه عاشورا بخش خمام را فرا گرفت

سارا احمدی

برگزاری آئین های باشکوه عزاداری در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان در هیات ها سینه زنی و زنجیر زنی خمام ، بار دیگر جلوه هایی زیبا از عشق و دلدادگی مردمان این دیار را به امام حسین (ع) نشان داد.

به گزازرش خوبان؛ برگزاری آئین های باشکوه عزاداری در سالروز شهادت سید و سالار شهیدان در هیات ها سینه زنی و زنجیر زنی درخمام ، بار دیگر جلوه هایی زیبا از عشق و دلدادگی مردمان این دیار را به امام حسین (ع) نشان داد.

در این شب هیات های مذهبی و دسته های عزاداری سینه زنان با ورود به آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام علاقه خود به ساحت اهل بیت(ع) را به نمایش گذاشتند.

حضور نوجوانان و جوانان سیاه پوش در کنار سایر اقشار در دسته های عزاداری در حال حرکت به شکل سینه زنان و زنجیر زنان، چشم نواز و قابل توجه است و نشان از غلبه گرمای دل عاشقان حسینی بر سرمای این شب پاییزی دارد.

ایستگاه های صلواتی در مسیرهای منتهی به حرکت دسته های عزاداری مشغول پذیرایی از سوگواران و عاشقان حسینی (ع) بودند.

هیات های عزاداری امشب پرچم های سرخ «لبیک یا حسین» را به همراه داشتند و با صدای بلند فریاد زدند «هیهات من الذله» تا نشان دهند نهضت حسینی همچنان زنده است و در برابر ظلم مستکبران می ایستد.

انتهای پیام/15563563


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads