کد خبر: 150482 - تاریخ: چهارشنبه، 4 اکتبر 2017 - 09:26

گزارش/

استفاده از اخبار زرد و دروغ برای جذب مخاطب / وقتی فکر میکنیم عقل مردم در چشمشان است

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و روی آوردن رسانه ها به کانال های تلگرامی، روزانه ده ها کانال خبری ایجاد شد و با استفاده از خبرهای زرد، تبلیغات نامتعارف و استفاده از حربه های خرید ممبر فیک برای خود جایگاهی در این حوزه ایجاد کردند.

به گزارش خوبان؛ پیشرفت رسانه ها در ایران از یک گذار غیر منطقی به شبکه های اجتماعی رسیده است. در دورانی که هنوز فرهنگ کتابخوانی در ایران جا نیفتاده بود ایرانیان به سراغ رسانه های مکتوبی همچون روزنامه و هفته نامه رفتند.

اما در این دوره هم به بلوغ نرسیدند و به سرعت کودک نارسی به نام رسانه های آنلاین را پدید آوردند و این کودک نارس هم شروع به زاد و ولد در شبکه های اجتماعی کرد.

روزهای گذشته خبری در فضای مجازی پخش شده بود مبنی بر جلسه محرمانه در منزل پدری نماینده آستانه با حضور امام جمعه آستانه ، استاندار و فرمانده سپاه استان گیلان ولی این جلسه محرمانه و خصوصی نبوده و تعداد زیادی مهمان در این خانه حضور داشتتد‌؛ و مراسمی است که هر ساله در ماه محرم در منزل پدری نماینده ی آستانه اشرفیه برگزار می شود.

با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و روی آوردن رسانه ها به کانال های تلگرامی، روزانه ده ها کانال خبری ایجاد شد و با استفاده از خبرهای زرد، تبلیغات نامتعارف و استفاده از حربه های خرید ممبر فیک برای خود جایگاهی در این حوزه ایجاد کردند. رسانه هایی که در حوزه آنلاین نتوانسته بودند مخاطبی برای خود دست و پا کنند امروز به لطف تلگرام توانسته اند به شهرتی محدود برسند.

انتشار اخبار دروغ برای تخریب دیگران و یا دروغ پراکنی اتفاق خوشایندی در رسانه ها نیست و به نظر می رسد که مسئولان ناظر بر عملکرد مطبوعات باید در این باره با جدیت ورود پیدا کنند تا این به ظاهر رسانه ها با دروغ پراکنی زمینه گسترش شایعات و تخریب اشخاص و جریان ها را فراهم نکنند.

انتهای پیام/2


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads