کد خبر: 15033 - تاریخ: پنج‌شنبه، 20 دسامبر 2012 - 16:59

پروفسور درویزه عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه‌‌های گیلان

محققان علمی به ورطه سکولاریسم سقوط نکنند

خوبان خبر: وی با بیان اینکه انسان هنوز قادر به تولید عنصر نیست، اذعان کرد: تولید عنصر تراز بی‌نهایت بالایی از هستی است که هنوز انسان قدرت دستیابی به آن را ندارد.

به گزارش خوبان به نقل از فارس، ابوالفضل درویزه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به مناسبت هفته پژوهش با بیان اینکه چگونه می‌توان یک محقق علمی بود اما به ورطه سکولاریسم سقوط نکرد، اظهار کرد: برای محقق شدن این امر باید تعریف جدیدی از علم ارائه کنیم.

وی با اشاره به تعریف علم در جهان امروز، افزود: امروزه علم را روشی برای توضیح جهان طبیعی مقید به ساز و کارهای آن تعریف می‌کنند و جهان طبیعی را متشکل از 2 عنصر ماده و انرژی و ساختاری برای کنترل این 2 ماده می‌دانند.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: کسانی که طبق خرد و تعقل اطلاعات خود را از سیستم مهندسی جهان آفرینش جمع‌آوری می‌کنند در علوم مختلف بهتر به یقین می‌رسند.

وی تصریح کرد: در خلقت و صنعت جهان آفرینش خداوند همه چیز با ضریب ایمنی بالا خلق شده است.

درویزه، هستی و حیات خلقت را یک واقعیت مهندسی بی‌نظیر و ابرتکنولوژی بر عرصه زمین خواند و ادامه داد: در بسیاری از مراکز تحقیقاتی دنیا از عنصر آهن فلزات مختلف دیگری تولید می‌شود اما هنوز نمی‌توان مرکز تحقیقاتی را یافت که خود آهن تولید کند.

وی با بیان اینکه انسان هنوز قادر به تولید عنصر نیست، اذعان کرد: تولید عنصر تراز بی‌نهایت بالایی از هستی است که هنوز انسان قدرت دستیابی به آن را ندارد.

عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه‌های گیلان، با اشاره به اینکه امروزه دانشمندان بدون در نظر گرفتن هدایت و انتقال اطلاعات، ماده و انرژی را مهم نمی‌دانند ادامه داد: بدون هدایت اطلاعات، سلول‌ها بدخیم می‌شوند با اینکه اطلاعات مفهوم بوده و قابل رویت نیستند اما موجب کنترل نظام جهان می‌شوند.

وی به چگونگی آفرینش دی‌ان‌ای در سلول‌های انسان اشاره کرد و گفت: دانستن‌ اطلاعات دی‌ان‌ای انسان ظرفیتی معادل 10 به توان 21 بیت بر سانتی‌متر مکعب است که نشان‌دهنده واقعیتی از یک منبع اطلاعاتی بسیار قوی است در حالی که اگر از ابتدای تاریخ تاکنون اطلاعات کتاب نوشته شده در کتاب‌های جهان را جمع‌آوری کنیم چنین عددی به دست نمی‌آید.

وی با بیان اینکه در هر سلول زنده هزاران ماشین در حال فعالیت است، افزود: انسان با تحقیق بر سلول‌ها به علم نانو دست یافته است و نانوتکنولوژی هرگز زاییده ذهن انسان نیست.

درویزه مشاهده عظمت خدا در طبیعت را نیازمند اندکی دقت و تامل دانست و خاطرنشان کرد: یک دانشمند و محقق با پی‌بردن به نشانه‌های خدا در آفرینش هرگز دچار غرور، خودپرستی و گمراهی نشده و متوجه می‌شود که در این عرصه جایی برای کبر و غرور نیست.

این پژوهشگر برتر کشور به تحقیقات اخیر خود بر مکانیزم بال سنجاقک به کمک یکی از دانشجویانش اشاره کرد و یادآور شد: در تمام آفرینش معادلات ریاضی را می‌توان ثابت کرد.

وی با بیان اینکه در پوسته حلزون نیز علاوه بر شگفتی‌های فراوان، معادلات ریاضی نیز وجود دارد، اذعان کرد: تعریف جدید از علم باید طبق شگفتی‌ها و پیچیدگی‌های جهان آفرینش باشد نه تعریف‌های زمینی که قدرت بیان و توصیف این ابر تکنولوژی (آفرینش) را ندارد.

 

انتهای پیام/64

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads