کد خبر: 150177 - تاریخ: دوشنبه، 25 سپتامبر 2017 - 12:30

 مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان :

بانوان جانباز الگوی به تمام معنا برای زنان و دختران هستند

رفیعی بانوان جانباز را الگوی به تمام معنای جامعه به ویژه برای زنان و دختران دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما به نوعی درگیر آسیب های اجتماعی است.

به گزارش خوبان،  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان  در همایش تجلیل از جانبازان مونث استان گیلان که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با گرامیداشت ایام محرم و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: بانوان جانباز و ایثارگر نماد ایثار و فداکاری هستند، زیرا از جان خودشان در راه خدا گذشتند و به صفت «جانباز» ملقب شدند.
وی 65 بانوی جانباز گیلانی را مایه افتخار دانست و افزود: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید دفاع مقدس با توجه به تراکم و مساحت یک استان نمونه است و توانست با ایثارگری نسبت به استان هایی که در معرض آسیب جنگ بودند، تاریخ زیبای ایران را به تصویر بکشد.
رفیعی با بیان اینکه اجر و پاداش شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده هایشان پیش خدا محفوظ است، تصریح کرد: دولت هرچقدر برای خانواده های شاهد و ایثارگر تلاش کند، کم است، زیرا این خانواده ها همه وجودشان را در طبق اخلاص گذاشتند و این ویژگی ایثار و فداکاری قابل معاوضه نیست.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان شیرمردان دفاع مقدس را پرورش یافته دامان شیرزنانی دانست که ایستادگی و مقاومت کردند و گفت: مادران و همسران ایثارگر و فداکار امروز نیز مدافعان حرم را به جامعه تحویل داده اند تا حافظ مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ما باشند لذا مسئولان باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرند تا خدمتگزار این قشر با عظمت باشند.
وی خدمتگزاری به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را جزو وظایف دفتر امور بانوان و خانواده دانست و عنوان کرد: خانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با راست قامتی از امتحان بزرگ دفاع مقدس روسفید بیرون آمدند و در تاریخ جاودان هستند، زیرا نسلی را پرورش دادند که خداوند با آنها معامله خواهد کرد.
رفیعی با بیان اینکه تمام هم و غم دولت به فعلیت رساندن رایحه امید و تدبیر در عرصه های مختلف جامعه است، اضافه کرد: ما در دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان سعی داریم مسائل و مشکلات را با ایجاد تعامل بین دستگاهی حل کنیم، زیرا بدون تعامل نمی توان به نتیجه مطلوب دسترسی پیدا کرد لذا همه دستگاه ها باید در خدمت بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان یک نهاد مقدس و پرمفهوم باشند، زیرا مخاطبان این نهاد کسانی هستند که برای کشور و انقلاب جان خود و عزیزانشان را فدا کردند.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت دفتر امور بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و اشتغال، متذکر شد: این آمادگی وجود دارد تا بانوان ایثارگر استان را همراهی کنیم و کمک کار، همراه و همقدم بنیاد شهید باشیم.
وی بانوان جانباز را الگوی به تمام معنای جامعه به ویژه برای زنان و دختران دانست و خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما به نوعی درگیر آسیب های اجتماعی است و یکی از مهمترین علل این آسیب ها، عدم ثبات ارتباطی و عدم بهره مندی لازم از آگاهی و آموزه های دینی و اخلاقی است که باید در نسل جوان تجلی داشته باشد لذا شما بانوان می توانید با جوانان ارتباط برقرار کنید و از سرگذشت خود برایشان بگویید.
مدیرکل امور بانوان استانداری گیلان خواستار برقراری پل ارتباطی با زنان گیلانی اعم از جانباز، همسر جانباز، همسر شهید، مادر شهید و یا عضو خانواده شاهد و ایثارگر شد و گفت: مردم هنوز شناخت کافی نسبت به این قشر پیدا نکرده اند و با ویژگی های آنان آشنا نیستند. نسل جوان در مدارس و دانشگاه ها باید با این عزیزان انس بگیرند.
وی با تاکید بر لزوم تبیین سرگذشت راست قامتان عرصه ایثار و فداکاری و خانواده های شهدا در قالب فیلم، کتاب، مقالات و…، اضافه کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان آماده است تا بانوان فداکار را بشناسد و آنان را به جامعه معرفی کند. زنان جانباز و ایثارگر باید در مجامع بانوان حضور پیدا کنند.
رفیعی با بیان اینکه نسل جوان هنوز دفاع مقدس را درک نکرده و حوادث آن را رویا می داند، اظهار کرد: همنشینی جوانان با الگوهای ایثار آنها را با واقعیت ها آشنا می کند و می توانند برای آینده جامعه توشه مناسبی کسب نمایند.

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads