کد خبر: 150169 - تاریخ: دوشنبه، 25 سپتامبر 2017 - 11:10

مدیرکل کمیته امداد گیلان

ترویج فرهنگ پرداخت زکات یک وظیفه همگانی است

وی با بیان اینکه زندگی اهل بیت (ع) سراسر انفاق واحسان بود ، افزود : ترویج فرهنگ پرداخت زکات یک وظیفه همگانی است که باید با تاسی از سیره اهل بیت (ع) به درستی برای مردم تبیین شود .

به گزارش خوبان، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان در جمع روحانیان زکات استان  با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) ، گفت : خداوند متعال در قرآن کریم نماز و زکات را در کنار هم قرار داده که این موضوع نشان دهنده اهمیت پرداخت زکات است .

وی با بیان اینکه زندگی اهل بیت (ع) سراسر انفاق واحسان بود ، افزود : ترویج فرهنگ پرداخت زکات یک وظیفه همگانی است که باید با تاسی از سیره اهل بیت (ع) به درستی برای مردم تبیین شود .

محمدی با اشاره به اینکه پرداخت زکات برای کاهش فقر در جامعه تعیین شده است ، گفت : کمیته امداد در سال 90 به عنوان دبیرخانه شورای زکات تعیین شد و بر این اساس و با توجه به دستورالعمل زکات ، همه تلاش خود را برای جمع آوری  زکات  مردم و ترویج این فریضه الهی به کار گرفته است .

 مدیرکل کمیته امداد گیلان از روحانیان زکات به عنوان سفیران اشاعه و توسعه فرهنگ پرداخت زکات نام برد و افزود : روحانیان زکات علاوه بر تعامل با سازمان ها و نهادها ، وظیفه پیگیری دغدغه های نیازمندان و همچنین ترویج فرهنگ پرداخت زکات را نیز به عهده دارند.
 محمدی با بیان اینکه در گیلان کشاوزان بیشترین  زکات دهندگان هستند ، ادامه داد : شناسایی زکات دهندگان و تبیین اثرات و برکات پرداخت زکات در زندگی آنها شوق پرداخت زکات را در آنان افزایش داده و موجب می شود تا به موقع نسبت به پرداخت این فریضه الهی اقدام کنند.
انتهای پیام/41163

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads