کد خبر: 150145 - تاریخ: دوشنبه، 25 سپتامبر 2017 - 09:06

توسط زیر کمیته مدیریت پسماند تیم کارشناسی جایکا/

کارگاه مدیریت پسماند در روستای دهنه سر شیجان برگزار شد

اولین کارگاه  مدیریت پسماند بعد از آغاز بهره برداری از ایستگاه جمع آوری پسماند در روستای دهنه سر شیجان  در یکی از خانه های بوم گردی این روستا برگزار شد.

به گزارش خوبان؛ اولین کارگاه  مدیریت پسماند بعد از آغاز بهره برداری از ایستگاه جمع آوری پسماند در روستای دهنه سر شیجان  در یکی از خانه های بوم گردی روستا  توسط زیر کمیته مدیریت پسماند تیم کارشناسی جایکا، جهت توسعه فعالیت کمپوست خانگی که یکی از فعالیتهای پایلوت مشترک تحت پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی- فاز دوم می باشد، برگزار گردید.

شرکت کنندگان در این کارگاه اغلب مغازه دار و یا مدیر مراکز عمومی در روستا بودند که در این مکانها میزان قابل توجهی زباله تولید می شود و آگاه سازی این گروه در کاهش میزان پسماند در روستا بسیار موثر خواهد بود.

در این کارگاه، از شرکت کنندگان خواسته شد تا زباله تر و خشک ایجاد شده در محل کار خود را مدیریت نمایند و نحوه مدیریت زباله نیز از طریق نمایش فیلمهایی کوتاه از نمونه های مدیریت پسماند در مناطق روستایی ژاپن ” منطقه کامی کاتسو”، منطقه بدون زباله کشور ژاپن، آموزش داده شد.

تیم کارشناسی جایکا به منظور افزایش سطح آگاهی مردم روستا برای مشارکت در فعالیت جمع آوری پسماند و همکاری با ایستگاه پسماند که توسط این تیم برای ایجاد سیستم سرویس جمع آوری پسماند در مناطق روستایی احداث گردید، ۷ تابلو در مکانهای پرجمعیت روستای دهنه سر شیجان نصب نموده است.

انتهای پیام/45


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads