کد خبر: 149792 - تاریخ: جمعه، 22 سپتامبر 2017 - 10:10

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان:

واقعیت‌های دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با بیان اینکه تاریخ شفاهی جنگ باید با قدرت بیشتر دنبال شود، گفت: واقعیت‌های دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبط شود.

به گزارش خوبان، محمد احمدی‌پور در گردهمایی تشکل های مردم نهاد گیلان در سالن اجتماعات استانداری، پرداختن به خاطرات رزمندگان و شهدا را از ضروریات جامعه امروز دانست و گفت:واقعیت‌های دوران دفاع مقدس باید ثبت و ضبظ شود.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی جنگ باید با قدرت بیشتر دنبال شود، گفت: کتب تاریخ شفاهی که برگرفته از واقعیت‌های جنگ از زبان رزمندگان و جانبازان است عاملی مهم در ترویج فرهنگ دفاع مقدس است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان با اشاره به اینکه نسل جوان امروز دوران دفاع مقدس را ندیده اند، گفت: صحنه های دفاع مقدس صحنه های واقعی و بدون هیچ سناریویی بود که بسیجی از کوهستان و مرکز شهر استان در کنار هم بودند.

احمدی‌‌پور با بیان اینکه دوران دفاع مقدس میدان بروز واقعیات عادی زندگی مردم بود، گفت: جامعه امروزی به همان لطافت ها و سادگی ها نیاز دارد، اما متاسفانه گاهی در بازگویی آن دوران افراط و تفریط می شود که مانع بازشناسی واقعیات می گردد.

وی دفاع مقدس را گنجینه‌ای عظیم دانست و افزود: بهترین راه مقاوم‌سازی در برابر هجمه‌های دشمن پرداختن به تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/8414


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads